خبرگزاری کار ایران

«شوق وصال» با نقاشیخط‌های خلیل کویکی و هنرجویان در صبا

asdasd
کد خبر : ۲۲۹۶۴۸

نمایشگاهی از تازه‌ترین آثار نقاشیخط «خلیل کویکی» به همراه هجده نفر از هنرجویان این خوشنویس باسابقه و صاحب سبک، از سیزدهم آذر، نگارخانه‌های لرزاده و استاد فرشچیان موسسه صبا را آیینه دار «شوق وصال» می‌کند.

نمایشگاه «خلیل کویکی» شامل ۵۵ اثر نقاشیخط است که ۱۳ اثر متعلق به «خلیل کویکی» و ۴۰ اثر دیگر اختصاص به هنرجویان و شاگردان وی دارد.

به گزارش ایلنا؛ عطارزاده، عمادی، هاشمی، قیاسی، سلمانی، زندی، فرهادفر، لاجوردی، بهزادی، پیله ور، عادلپور، بریمانی، محمدی، آقاسی، ضیایی، حیدرپور و رحیم‌زاده با ارائه آثار خود در این نمایشگاه حضور دارند.

آثار عرضه شده در ابعاد مختلف و در تکنیک‌های متنوعی از جمله اکرلیک و ترکیب مواد روی بوم بوده و در کلیت این مجموعه نوعی وحدت رویکرد و فضا به چشم می‌خورد. خلیل کویکی که سابقه بیش از سه دهه تدریس در دانشگاه‌های هنر تهران، شرکت در ده‌ها نمایشگاه گروهی و دوسالانه‌های بین المللی برگزار شده را در کارنامه خود دارد. ویژگی و امتیاز آثار ارائه شده در این نمایشگاه را نوآوری در رفتار با شاکله اصلی خوشنویسی ایرانی و رسیدن به یک شعور بصری از طریق محوریت بخشیدن به چیدمان رنگ و ترکیب بندی و حرکت فرم و مفهوم بر اساس رنگ عنوان کرده و می‌گوید: ما بر اساس این ایده که خوشنویسی حامل جوهره هویت و چکیده فرهنگ ناب ایرانی است همه تلاش خود را در جهت غنا بخشیدن به ارزش و رسالت این هنر و ارائه قابلیت‌های تازه آن متمرکز کرده‌ایم.

مراسم گشایش این نمایشگاه عصر پنجشنبه سیزدهم آذر از ساعت ۱۶ تا ۱۹ با حضور استادان طراز اول ادبیات، نقاشیخط و خوشنویسی از جمله: نصراله افجه‌ای، رسول مرادی، احمد پیله چی، سهیل محمودی و… برگزار می‌شود.

«شوق وصال» تا ۲۷ آذر ماه آیینه دار جلوه‌هایی دیگر از ظرافت‌های هنر نقاشیخط نوین برای تمام علاقمندان خوشنویسی ایران خواهد بود.

علاقمندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند از ساعت ۱۰ صبح الی ۱۸ به نشانی: تهران - تقاطع طالقانی و ولیعصر - ابتدای خیابان شهید برادران مظفر - روبروی درب خروجی سینما فلسطین - موسسه فرهنگی هنری صبا(نگارخانه‌های لرزاده و استاد فرشچیان) مراجعه کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز