خبرگزاری کار ایران

گزارش دوم ایلنا از تشییع پیکر مرتضی پاشایی؛

از بازخوانی ترانه یکی هست تا ترافیک سنگین جادهای منتهی به تالار وحدت

asdasd
کد خبر : ۲۲۳۹۵۹

در مراسم تشییع پیکر مرتضی پاشایی که با جضورل جمعیت بسیار زیادی همراه بود علی مرادخانی، محمد علیزاده و عباس سجادی سخنرانی کردند.

مراسم تشییع پیکر مرتضی پاشایی درحالی امروز(۲۵ آبان) برگزار شد که از ساعت ۵ صبح جمعیت زیادی در جلوی تالار وحدت و خیابان‌های منتهی به این تالار حضور داشتند.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ علی مرادخانی(معاون هنری وزیر ارشاد) طی سخنانی گفت: امیدوارم خداوند روح والای این خوانندهٔ عزیز را با اولیا محشور کند.

وی با اشاره به سیل جمعیت حاضر گفت: شور و اشتیاقی که در این مراسم هست، به من ثابت کرد که این ملت به دنیا نشان می‌دهد که همهٔ ما برای ستاره‌ها و کسانی که برای فرهنگ و هنر این سرزمین تلاش می‌کنند، احترام قائل هستیم.

محمد علیزاده(خواننده پاپ) نیز با صدایی بغض‌آلود در سخنانی گفت: مرتضی پاشایی، به یک اسطوره تبدیل شده است. رفیق عزیزم، خوشحالم که لحظات تلخ و شیرین زندگی‌ام را با تو تجربه کردم و از شنیدن موسیقی‌ات بسیار لذت بردم. اگر امروز گریه می‌کنم، این اشک‌ها را در مقام محمد علیزاده نمی‌ریزم، من برای برادرم گریه می‌کنم. برای کسی که تا ابد به یادش خواهم بود.

محمد علیزاده در ادامه؛ ترانه من حیران و جاده یک طرفه پاشایی را خواند.

منصور پاشایی(عموی مرتضی پاشایی) هم طی سخنانی گفت: شما مرتضی را بهتر از من می‌شناسید، عاشق او بودید و اتفاقا او هم عاشق شما بود او حتی نگران مردمی بود که در هوای سرد در بیرون محوطهٔ بیمارستان حضور داشتند.

ناصر پاشایی(پدر مرتضی) دیگر سخنران مراسم بود که گفت: از اینکه می‌بینم پسرم این همه طرفدار دارد خدا را شکر می‌کنم و معتقدم اگر خداوند مرتضی را یک سال نگه داشت بخاطر دعاهایی بود که مردم می‌کردند وی سپس به مداحی پرداخت.

در پایان این مراسم که اجرای آن را عباس سجادی برعهده داشت؛ پیکر مرتضی پاشایی به بهشت زهرا منتقل شد و در کنار قبر علی تجویدی آرام گرفت.

***حاشیه‌ها

*ایرج نوذری، بنیامین بهادری، بهنام صفوی، سیروان و زانیار خسروی، سینا حجازی، محمدرضا گلزار، اعضای گروه «سون» حضور داشتند اما نتوانستند به داخل تالار وحدت راه پیدا کنند.

*بنیامین بهادری نیز در پایان این مراسم، قطعه «صدای بیصدا» را برای مردم اجرا کرد.

*از سمت شرق جمعیت تا زیر پل حافظ و از سمت غرب تا خیابان خارک و پارک دانشجو ایستاده‌اند. مسیرهای منتهی به تالار وحدت نیز با سیل جمعیت و ترافیک شدید همراه است.

ازدحام جمعیت به قدری زیاد بود که کارمندان وزارت ارشاد و خبرنگاران نیز نتوانستند وارد مراسم شوند.

*قرار بود علی لهراسبی، علی کریمی، محمدرضا گلزار، محمد علیزاده، معاون هنری و خانواده او نیز در این مراسم سخنرانی کنند.

*جمعیت ترانه‌های «یکی هست» و «عصر پاییزی» را با صدای بلند همخوانی می‌کنند.

*پلس راهنمایی و رانندگی از میدان فردوسی، چهارراه ولیعصر و همچنین زیر پل حافظ مسیرهای منتهی به تالار وحدت را بسته و عبور و مرور اتومبیل‌ها از این مسیر ممنوع شده است..

*جمعیت به قدری زیاد بود که بسیاری از هنرمندان همچون محسن یگانه، فتح الله‌زاده، ایرج نوذری و بسیاری دیگر پشت درهای تالار وحدت ماندند.

*جمعیت زیادی به صورت دسته دسته و با اتوبوس از شهرستان‌ها به تهران آمده‌اند.

*یکی از مداحان اهل بیت با توجه به ماه محرم در این مراسم مداحی کرد و یکی دیگر از خوانندگان ترانه «یک مرد فرهاد» را خواند.

*هیچکدام از سخنرانی‌های تنظیم شده که قرار بود انجام شود به دلیل ازدحام بیش از حد جمعیت اجرا نشد.

*تعدادی از شرکت کنندگان در مراسم به دلیل مشکلات تنفسی و جسمی روی دستان جمعیت به سمت اورژانس منتقل شدند.

*مردم با بالارفتن از نرده‌های تالار وحدت سعی داشتند خود را به درون تالار برسانند که این بی‌نظمی‌ها موجب برخی برخورد‌ها با انتظامات و نیروی انتظامی شد.

*پوسترهای پاشایی که قرار بود به صورت رایگان توزیع شود با قیمت ۲ و ۳ هزار تومان فروخته می‌شد. سی دی آثار پاشایی نیز به مبلغ سه و چهار هزار تومان فروخته شد.

*به محض مشخص شدن مکان خاکسپاری ایشان در قطعه هنرمندان بهشت زهرا درکنار مزار علی تجویدی، این محل نیز از شب گذشته پذیرای دوستداران و علاقه مندان مرحوم پاشایی بوده است.

*در مقابل منزل پاشایی نیز جمعیت زیادی حضور پیدا کرده بودند. پاشایی در زمان فوت ۳۰ سال و سه ماه و سه روز داشت.

*با وجود تمام شدن مراسم در ساعت ۱۰ صبح اما تا ساعت‌ها مردم در خیابان حضور داشتند و ترافیک سنگینی حاکم بود.

*تابوت پاشایی به پرچم جمهوری اسلامی ایران مزین شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز