خبرگزاری کار ایران

آلبوم «بازگشت به آتش» گام دوم از پروژه «لمس» منتشر می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۱۷۶۰۶

اثر جدید مصباح قمصری با عنوان «بازگشت به آتش» به زودی روانه بازار موسیقی می‌شود

اثر جدید مصباح قمصری با عنوان «بازگشت به آتش» به زودی روانه بازار موسیقی شده و در دسترس مخاطبین قرار خواهد گرفت.

به گزارش ایلنا، آلبوم «بازگشت به آتش» که قرار است تا چند هفته دیگر منتشر و توزیع گردد، گام دوم از پروژه لمس است که چندی پیش به انتشار رسیده است.

آلبوم «لمس» را بی‌تردید می‌توان یکی از متفاوت‌ترین آثار منتشر شده در چند سال اخیر دانست، این مجموعه که مولف از آن به نام «پروژه» یاد می‌کند، در بسیاری از ویژگی‌ها اولین در ایران است. اولین موسیقی ملانکولیک، اولین آلبومی که برای شنیده شدن در سیستم‌های فوق پیشرفته به نام HI - FI ضبط و میکس شده است، اولین آلبوم موسیقی سریالی و همچنین اولین آلبومیست که تمام کارهای آن، از آهنگسازی و تنظیم و نوازندگی تا ضبط و میکس و مسترینگ توسط یک نفر انجام شده است.

پروژهٔ لمس به گفتهٔ مصباح قمصری به یک آلبوم محدود نمی‌شود و بخش دوم این پروژه، همانطور که وی قول داده بود، پاییز امسال، به نام «بازگشت به آتش» روانهٔ بازار می‌شود.

قمصری در یادداشتی دربارهٔ هدف و تفکرش در این مجموعه، نگاشته است: «نماد‌ها و سمبل‌های گرافیکی و صوتی به طور نا‌خود آگاه بر تفکر و متعاقبا بر زندگی ما تاثیر مستقیم می‌گذارند، گرچه ممکن است ضمیر خود آگاه‌مان متوجه آن‌ها نباشد. به بیان دیگر سمبل‌ها زبان ذهن هستند. به نظر می‌رسد از تمدن‌های کهن تا به امروز دانش شناخت و تاثیر ناخودآگاه بر ذهن مردم همواره از سوی حکام و رهبران مورد استفاده بوده. بعضی مخرب و استثمار گرایانه و بعضی سازنده و مثبت. گویی بهترین راه هدایت مردم، هدایت تفکر آنهاست. هدایتی که برای آن هیچ مخالفت و مقاومتی وجود نخواهد داشت که هنر بر‌ترین ابزار آن است. این در حالیست که تودهٔ مردم با جنگ‌های فرمال و نمایشی سر گرم می‌شوند.

حدود یک دههٔ پیش نقطهٔ آغاز پژوهش من در مقولهٔ تاثیر هنر بر ذهن بود. در بارهٔ چگونگی لمس احساسات انسانی، توانایی خاموش کردن موقت قدرت تفکر و نهایتا ایجاد خلسهٔ مصنوعی در مخاطب. در برخورد با موضوع سمبل‌های صوتی منبع مطالعاتی درخور توجهی نیافتم. گویی دانشی سری بود. این خلاء مرا بر آن داشت تا به تحلیل موسیقایی آثاری بپردازم که همواره می‌شنیدم.

یافتن حقیقت نیازی به سفر دور دنیا ندارد، حقیقت روی همین صندلی‌ای که بر آن نشسته‌اید پنهان است.

پروژهٔ لمس به اشتراک گذاشتن این تجربیات با شماست.»

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز