خبرگزاری کار ایران

آغاز چهلمین فصل هنری علی رهبری در ترکیه

asdasd
کد خبر : ۲۱۴۹۴۱

علی رهبری با ارکستر سمفونیک دولتی، آنتالیا در آمفی تئاتر باستانی شهر اسپندوس آنتالیای ترکیه، چهلمین فصل هنری خود را آغاز کرد.

علی(الکساندر) رهبری، رهبر ایرانی ارکستر که سالهاست مقیم اتریش است؛ کنسرتی را با ارکستر سمفونیک دولتی، آنتالیا در آمفی تئاتر باستانی شهر اسپندوس آنتالیای ترکیه، چهلمین فصل هنری خود را آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ این کنسرت با عنوان «گالای اپرا» توسط رهبری برای دو شب روی صحنه رفت، قطعاتی از پوچینی، وردی، موتسارت، بیزه و دووژاک را با این ارکستر روی صحنه برد.

رهبری که چند ماه قبل همراه با ارکستر «فیلارمونیک اسلوواکی» تور ۲۰ روزه موفقیت‌آمیزی را در کشورهای اتریش، آلمان، سوئیس، چک و بلژیک پشت سر گذاشت بود، در این فصل هنری برای رهبری ارکسترهای سمفونیک به کشورهای آلمان، سوئیس، اسلوواکی، چک، ترکیه و کره جنوبی دعوت شده است.

وی این هفته در براتیسلاوای اسلوواکی مشغول ضبط قطعاتی از آهنگسازان معاصر روسی است که با پشتبانی اسپانسرهای روسی انجام می‌شود و هفته آینده برای ادامه کنسرت‌هایش به کشور سوئیس خواهد رفت.

رهبری که آخرین بار حدود ۹ سال پیش، بعد از ۳۰ سال دوری از وطن به ایران دعوت شده بود، برای هفت شب سمفونی نهم بتهوون را با ارکستر سمفونیک تهران در تالار وحدت اجرا کرد.

او به‌عنوان یکی از پرکارترین رهبران شناخته می‌شود و در این ۴۰ فصل هنری، بیش از ۱۲۰ ارکستر را در سراسر جهان از جمله برلین، وین، پاریس، لندن، توکیو و تورونتو، لیورپول، سالزبورگ، درسدن، هامبورگ، اشتوتگارد، پراگ، زاگرب، بروکسم، مالاگا و مادرید رهبری کرده است. او در این ۴۰ سال همچنین با رهبری ارکسترهای مختلف بیش از ۲۰۰ آلبوم از آثار آهنگسازان کلاسیک جهان و از جمله آثار شش آهنگساز ایرانی را روانه بازار بین‌المللی موسیقی کرده است.

علی رهبری که هم‌اکنون مقیم کشور اتریش است، پیش از این برنده مدال طلای مسابقات جهانی رهبری ارکستر در فرانسه و برنده مدال نقره مسابقات جهانی رهبری ارکستر در سوئیس بوده و بالاترین نشان هنری از کشورهای اسپانیا، بلژیک و جمهوری چک دریافت کرده است. دستیاری «هربرت فون کارایان»، مشهورترین رهبر ارکستر جهان، از دیگر افتخارات حرفه‌ای اوست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز