خبرگزاری کار ایران

برگزیدگان مسابقه پوستر تأمین اجتماعی معرفی شدند

asdasd
کد خبر : ۲۱۴۷۸۶

ثمینه اتفاق به عنوان نفر اول، علی صادقی نفر دوم و هادی مهاجری به عنوان نفر سوم نمایشگاه پوستر تأمین اجتماعی در نگارخانه ایوان معرفی شدند.

مراسم اهدای جوایز و افتتاح نمایشگاه پوستر تأمین اجتماعی با حضور مسئولان سازمان تأمین اجتماعی و هنرمندان گرافیست در نگارخانه ایوان برگزار شد.

به گزارش ایلنا؛ در این مراسم امیرعباس تقی‌پور مشاور مدیرعامل و مدیرکل روابط عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: آثار هنرمندان شرکت‌کننده در جشنواره‌های هنری سازمان تأمین اجتماعی در مراکز بیمه‌ای و درمانی سراسر کشور به نمایش گذاشته می‌شود.

وی در ادامه گفت: برقراری ارتباط عمیق و مؤثر با بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران و کارفرمایان سازمان تأمین اجتماعی که حدود نیمی از جمعیت کشور را شامل می‌شوند مستلزم بهره‌گیری از ظرفیت‌های هنری و آثار هنرمندان است.

تقی‌پور با اشاره به برگزاری دو جشنواره عکس و پوس‌تر تأمین اجتماعی در یکسال گذشته افزود: با برگزاری این دو جشنواره تخصصی، علاوه بر اینکه بانک ارزشمندی از هنرمندان ایجاد کرده‌ایم توانسته‌ایم آرشیو بسیار مناسبی از عکس‌ها و پوسترهای مرتبط با موضوع سازمان را ساماندهی کنیم.

وی گفت: البته در آغاز راه هستیم و باید زمینه ورود و خلق آثار توسط هنرمندان سایر رشته‌ها نیز فراهم شود.

مدیرکل روابط عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی با اشاره به اینکه هنرمندان برای تولید آثار متناسب‌تر با نیازهای سازمان بایستی شناخت عمیق‌تری نسبت به خدمات و مأموریت‌های سازمان تأمین اجتماعی داشته باشند افزود: طبیعی است برای رسیدن به نقطه مطلوب شناخت، مطالعه و گفت‌وگو پیرامون سازمان دو راه حل منطقی است و امیدواریم با تداوم برگزاری جشنواره‌ها و کم شدن فاصله میان سازمان و هنرمندان به این مهم نیز دست یابیم.

وی افزود: به هنرمندان اطمینان می‌دهیم که آثار منتخب این نمایشگاه و سایر جشنواره‌ها در مراکز درمانی و بیمه‌ای سازمان تأمین‌اجتماعی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ابراهیم حقیقی، استاد طراحی گرافیک، نیز در این مراسم مجموعه پوسترهای طراحی شده در این کارگاه‌ را قابل قبول و مناسب برای انتشار دانست و گفت: امکان انتشار تعدادی از آثار خلق شده در این کارگاه وجود دارد و می‌توان این آثار را در مراکز بیمه‌ای و درمانی تأمین‌اجتماعی و همچنین کارخانه‌ها و مراکز صنعتی نصب کرد. وی افزود: با تداوم برگزاری این کارگاه‌ها می‌توانیم آثار بیشتر و با کیفیت‌تری را شاهد باشیم.

حقیقی؛ برگزاری کارگاه را برای طراحی پوس‌تر مفید‌تر از مسابقه ارزیابی کرد و افزود: در کارگاه به دلیل اینکه شرکت‌کنندگان در کنار هم هستند افکار آنان در رابطه با موضوع پالایش می‌شود.

حقیقی؛ موضوع طراحی پوس‌تر در رابطه با تأمین‌اجتماعی را از موضوعات سخت و چالش برانگیز ارزیابی و اظهار امیدواری کرد که مدیران سازمان تأمین‌اجتماعی این کار را ادامه دهند و با تداوم این تجربه شاهد ارتقاء آثار باشیم.

وی؛ آشنایی هنرمندان شرکت‌کننده در این کارگاه با موضوع تأمین‌اجتماعی را از نتایج قابل توجه دانست و گفت: سازمان تأمین‌اجتماعی می‌تواند از این سرمایه به نحو صحیح برای خلق آثار مناسب‌تر و اثرگذار‌تر استفاده کند.

مسعود کوثری، مدیرعامل شرکت انتشارات علمی و فرهنگی نیز در ادامه این مراسم، با اشاره به ارتباط گسترده سازمان تأمین‌اجتماعی با اقشار مختلف مردم، گفت: این سازمان باید زبان خود را برای ارتباط با مردم پیدا کند تا مردم پیوند بهتری با تأمین‌اجتماعی داشته باشند.

وی انتشارات علمی و فرهنگی را نیازمند همکاری بیشتر با هنرمندان دانست و افزود: طراحی و ابتکارات هنری در پذیرش آثار و جذب مخاطب تأثیر فراوانی دارد و بهتر است که در انتشار آثار مختلف از این ظرفیت استفاده بیشتری داشته باشیم.

در ادامه این مراسم از هنرمندان خالق آثار برگزیده کارگاه طراحی پوستر تقدیر به عمل آمد. بر این اساس، ثمینه اتفاق به عنوان نفر اول، علی صادقی نفر دوم و هادی مهاجری به عنوان نفر سوم برگزیده شدند.

از ۵۱ پوستر خلق شده در این کارگاه ۳۳ پوستر برای نمایش انتخاب شده است و از ۳ اثر برگزیده نیز به نمایندگی تمام شرکت کنندگان در کارگاه تقدیر شد.

شرکت فرهنگ فیلم تهران(وابسته به انتشارات علمی و فرهنگی متعلق به سازمان تأمین اجتماعی) مجری این جشنواره بود که در کارنامه خود برگزاری جشنواره‍‌ها و نمایشگاه‍های مختلفی از جمله بوی عیدی، آخرین برگ درخت، نگاه اول، چندنگاه چندتجربه ۱ و ۲، عکس‌های استانبول، مخابرات، سایپا، تأمین اجتماعی در یک نگاه و… را دارد.

این نمایشگاه از ۲۳ تا ۲۹ مهر ماه در محل نگارخانه ایوان به آدرس خیابان آفریقا، چهارراه شهید حقانی، کوچه کمان، شماره ۲۵ ساختمان انتشارات علمی و فرهنگی برپاست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز