خبرگزاری کار ایران

تابلوی «معراج» فرشچیان در موزه آستان قدس رضوی

asdasd
کد خبر : ۲۱۰۹۴۳

تابلوِ «معراج»، فرشچیان، این هفته به بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) و موزه آستان قدس رضوی منتقل خواهد شد. این اثر ارزشمند در ابعاد ۸۰*۱۰۰ و با تکنیک آکریلیک و طی مدت یکسال و چند ماه خلق شده است.

تابلوِ نگارگری «معراج»، اثر استاد محمود فرشچیان که مدت یکسال در «موزه استاد فرشچیان» به نمایش گذاشته شده این هفته به بارگاه ملکوتی حضرت رضا(علیه‌السلام) و موزه آستان قدس رضوی منتقل خواهد شد.

به گزارش ایلنا؛ معصومه مبینی با اعلام خبر فوق گفت: «معراج» پانزدهمین نگاره اهدایی استاد فرشچیان به بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع)، یکی از شاهکارهای هنری معاصر است که مدت یکسال در «موزه استاد فرشچیان» واقع در مجموعه سعدآباد به نمایش گذاشته شده و اواخر هفته جهت نمایش به موزه آستان قدس رضوی منتقل می شود.

مسئول موزه استاد فرشچیان توضیح داد: ”استاد فرشچیان "، در ایام دهه کرامت سال گذشته طی مراسمی از این اثر ماندگار خود که معراج پیامبر اسلام صلّی‌الله را در آن به تصویر کشیده‌اند، رونمایی کرد و آن را به آستان مبارک حضرت امام رضا علیه‌السلام اهدا کرد.

وی افزود: استاد فرشچیان این اثر ارزشمند را در ابعاد ۸۰*۱۰۰ و با تکنیک آکریلیک و طی مدت یکسال و چند ماه خلق کرده است.

مبینی اظهار داشت: نگارگران بزرگی درباره معراج پیامبر اکرم(ص) به خلق اثر پرداختند همچون تابلوی سلطان محمد که هم اکنون در موزه بریتانیا انگلستان نگهداری می شود در این تابلو چهره پیامبر اسلام و فرشتگان پوشانده شده اما در اثر " معراج " استاد فرشچیان این صور از پشت سر به تصویر کشیده شده تا نیازی به پوشاندن آنها نباشد. در تابلوی معراج همه مخلوقات از جمله حضرت رسول اکرم(ص) با اسبش، براق، رو به سوی درگاه الوهیت دارند و به سمت نور الهی درحرکتند.

محمود فرشچیان، نگارگر برجسته معاصر و واقف و اهداکننده آثار منحصر به فرد هنری به موزه آستان قدس رضوی، تاکنون نشان‌های ارزشمندی مانندِ نشان درجه یک هنر ایتالیا، تندیس طلایی اسکار ایتالیا، نشان هنر نخل طلایی ایتالیا، تندیس طلایی اروپایی هنر ایتالیا، دیپلم آکادمیک اروپا، دیپلم لیاقت دانشگاه هنر ایتالیا، مدال طلای آکادمی هنر و کار ایتالیا،.. را دریافت نموده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز