خبرگزاری کار ایران

اثر مشترک حافظ و شهرام ناظری منتشر می‌شود؛

شهرام ناظری؛ بعد یازدهم را بی‌نظیر می‌داند

asdasd
کد خبر : ۲۰۳۲۸۲

اثر Un told که در ایران به دلیل مشکلات کپی‌رایت به‌صورت ناقص و با نام بعد یازدهم منتشر شده، توسط شرکت سونی کلاسیک تا یک ماه و نیم آینده منتشر می‌شود.

شهرام ناظری در شب کنسرت سه‌شنبه(هجدهم شهریور ماه) از انتشار اثر ماندگار سمفونی رومی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ شوالیه آواز ایران با اعلام این خبر گفت: شرکت سونی که در چند دهه گذشته اقدام به ضبط و ارائه ماندگارترین آثار موسیقی جهان کرده؛ برای اولین بار در بخش کلاسیک خود اثری مستقل از یک هنرمند خاورمیانه‌؛ حافظ ناظری را منتشر و پخش کرده است.

وی ادامه داد: متأسفانه چندین ماه پیش به دلیل مشکل کپی‌رایت، کار به‌صورت ناقص در ایران منتشر شد ولی اصل آن هنوز تکثیر نشده است. اما امروز زمان آن رسیده که این اثر منحصر به فرد عرضه شود.

ناظری اظهار داشت: در تاریخ خاورمیانه برای اولین بار این اثر معرفی شده و خوشبختانه توانسته خودش را نشان دهد و در رده موسیقی کلاسیک دنیا صدرنشین باشد. در خارج از ایران درباره این اثر مهم صحبت‌های زیادی شده و رسانه‌هایی چون بی‌بی‌سی، سی‌ان‌ان و نیویورک‌تایمز درباره‌اش اخباری را منتشر کردند. متأسفانه در ایران صحبت چندانی درباره این اثر نشد.

به گفته این هنرمند؛ اگر کاری خوب باشد به تدریج اثر خود را می‌گذارد و ماندگار خواهد شد، چراکه آثار ماندگار امکان دارد در ابتدای ورود؛ زیاد خودی نشان ندهند ولی در درازمدت همچنان مردم از آن استقبال می‌کنند و آن را گوش می‌دهند.

وی ادامه داد: در مقابل برخی آثار عوام‌پسند نیز وجود دارند که خیلی سریع تأثیر می‌گذارند و در یک دوره کوتاه اپیدمی می‌شوند، اما در درازمدت خاموش می‌شوند. نشانه ماندگاری یک اثر؛ تاریخ است. خوشبختانه اثر «بعد یازدهم» انتشار پیدا کرده و تاریخ، ماندگاری اثر را ثابت‌ خواهد کرد.

ناظری اظهار امیدواری کرد که در یک ماه ونیم آینده این اثر به صورت کامل منتشر شود.

وی بیان کرد: این اثر در ایران به عنوان بعد یازدهم منتشر شده بود که نام اصلی آن «un told» است و به زودی در سراسر کشور منتشر خواهد شد. امیدوارم دوستداران موسیقی بتوانند ما را یاری کنند چون این اثری است که هم از لحاظ مادی و هم از لحاظ معنوی برای آن زحمات زیادی کشیده شده است. امیدوارم هرچه زودتر این اثر به دست هنردوستان برسد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز