خبرگزاری کار ایران

گزارشی از نمایشگاه نقاشی‌های علی میرزاجانی؛

نقاش خودآموخته‌ای که شبیه جکسون پولاک نقاشی می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۹۷۶۷۸

از سالهای کودکی و نوجوانی به هنر نقاشی علاقمند بودم و نقاشی کشیدن یکی از آرزو‌هایم بود. با آنکه سالهاست در زمینه آرایشگری مشغول کار هستم و تاکنون هفت جلد کتاب رمان چاپ کرده‌ام، علاقه‌ام به نقاشی مرا به این سمت سوق داد.

نمایشگاه آثار علی میرزاجانی(نقاش خودآموخته) عصر؛ جمعه سی و یکم مردادماه؛ در گالری شکوه آغاز به کار کرد.

به گزارش ایلنا؛ میرزاجانی؛ نقاش خود آموخته‌ای است که در اولین نمایشگاه انفرادیش ۲۵ اثر اکسپرسیونیسم انتزاعی با تکنیک اکریلیک روی بوم ارائه داده است.

او که هشت سال است به شکل حرفه‌ای نقاشی می‌کند و تاکنون در چندین نمایشگاه گروهی شرکت داشته است در مورد علاقه‌اش به نقاشی گفت: از سالهای کودکی و نوجوانی به هنر نقاشی علاقمند بودم و نقاشی کشیدن یکی از آرزو‌هایم بود. با آنکه سالهاست در زمینه آرایشگری مشغول کار هستم و تاکنون هفت جلد کتاب رمان چاپ کرده‌ام، علاقه‌ام به نقاشی مرا به این سمت سوق داد.

او اضافه کرد: شروع کارم در زمینه نقاشی با خرید رنگ آغاز شد، بعد از آن با یک بوم و قلمو شروع به کار کردم. شب‌های زیادی تا صبح با رنگ‌ها بازی می‌کردم و آن‌ها را با هم ترکیب می‌کردم. ابتدا آثار نقاشی دیگرهنرمندان را کپی می‌کردم، پس از آن با کشیدن اثری از طبیعت که پاپیونی روی آن زده شده بود، آثاری در رابطه با حمایت وگرامیداشت محیط زیست و طبیعت کار کردم و مشغول انجام آثاری شدم که حاوی پیامی باشد، پس از این دوره مدتی است که روی آثار این نمایشگاه متمرکز هستم. در این نمایشگاه نیز سعی کرده‌ام کارهایی ارائه دهم که پیام حمایت از طبیعت در آن مست‌تر باشد برای مثال در اثری برگ‌های سبز رنگ را با رنگ‌های طلا یی و نقره‌ای پوشانده‌ام تا ارزش آن مشخص شود و پیامم را از این طریق بیان کنم.

میرزاجانی علاوه بر آنکه نقاشی می‌کشد در زمینه آرایشگری فعال است و تا کنون هفت جلد کتاب رمان از او به چاپ رسیده، او نیز تجربه ساخت مجسمه‌های سفالی از طبیعت را دارد.

آثار میرزاجانی فی البداهه خلق می‌شوند، او برای نقاشی کردن هیچ یک از آثار این نمایشگاه از قبل تصیم نگرفته و همه در لحظه برروی بوم نقش بسته‌اند. هنرمند با قلمو و کاردک رنگ‌ها را بر روی بوم پرتاب کرده و آن‌ها را هدایت می‌کند، در واقع میرزا جانی خود را با احساسات و درونیاتش همراه می‌سازد ونقاشی‌هایش را تا جایی پیش می‌برد که احساس رضایت کند.

بیشتر رنگ‌های آثار وی برگرفته از طبیعت می‌باشد، او در این رابطه گفت: اصلیت من رودباری است اما متولد دارستان هستم، علاقه‌ام به طبیعت در واقع از زادگاهم نشات می‌گیرد، من روستا‌زاده هستم و از جذابیت رنگ‌ها برای بیان طبیعت استفاده می‌کنم.

او در مورد هفت کتاب رمانی که تاکنون از وی منتشر شده است اضافه کرد: قسمت یادگیری مغزم حروف الفبا را نمی‌پذیرد، برای به چاپ رساندن رمان‌هایم قصه را می‌گویم، ضبط می‌کنم، پس از آن به کمک همسرم آن‌ها نوشته می‌شود و بعد آن را ویراستاری می‌کنم و غلط‌های نثر ادبی‌اش را می‌گیرم. رمان‌هایی که تاکنون چاپ کرده‌ام در زمینه دین، جامع‌شناسی، فلسفه و عرفان بوده است.

علی میرزا جانی متولد ۱۳۳۰ است، او حدود هشت سال است که بصورت حرفه‌ای نقاشی می‌کند، این اولین نمایشگاه انفرادی وی محسوب می‌شود، میرزا جانی تاکنون در چندین نمایشگاه گروهی شرکت داشته است. از او تاکنون هفت کتاب رمان منتشر شده است.

نمایشگاه نقاشی‌های علی میرزا جانی با حضور اکبر زنجانپور، بهروز بقایی، مسعود فروتن و جمعی از هنرمندان و علاقمندان در گالری شکوه آغاز به کار کرده است و تا چهارشنبه پنجم شهریورماه ۹۳ دایر می‌باشد. علاقمندان می‌توانند همه روزه از ساعت ۱۷ الی ۲۱ از این آثار در گالری شکوه واقع در سه راه فرمانیه، بلوار اندرزگو، خیابان شهید سلیمی شمالی، کوچه امیر نوری، شماره ۱۹ بازدید بعمل آورند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز