خبرگزاری کار ایران

فرهنگسراها در آینده؛ می‌خواهند موسیقی حرفه‌ای آموزش دهند

کد خبر : ۱۸۰۹۹۸

برگزاری دوره‌های آموزشی موسیقی متوقف نشده و دوره‌های جدید پس از اصلاح، ساماندهی وضعیت و البته با نگاه حرفه‌ای، رویکرد پژوهشی و نگرش تکمیلی به حوزه آموزش بازطراحی و اجرا می‌شود.

معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: دوره‌های آموزشی تخصصی موسیقی در فرهنگسراها پس از اصلاح، ساماندهی وضعیت و البته با نگاه حرفه‌ای، رویکرد پژوهشی و نگرش تکمیلی به حوزه آموزش بازطراحی و اجرا می‌شود.

به گزارش ایلنا، امیر عبدالحسینی با اشاره به بازنگری و ساماندهی نظام آموزش موسیقی در فرهنگسراهای پایتخت افزود: از آنجا که ساماندهی بخش آموزش موسیقی در فرهنگسراها حین اجرا آسیب‌پذیر است، مقرر شده فعلا ثبت نام انجام نشود.
وی از تعامل با مدیریت آموزش وزارت ارشاد به عنوان متولی سیاست گذاری آموزش‌های آزاد هنری، هماهنگی با بیش از ۲۰۰ آموزشگاه تخصصی موسیقی در سطح شهر تهران، نگاه علمی و مدرسه‌ای به آموزش، جذب هنرجوی هدفمند، گریز از نگاه اوقات فراغتی در آموزش هنر و یکسان‌سازی و استانداردسازی سیستم آموزش به عنوان برنامه‌های ضروری در مسیر ساماندهی وضعیت آموزش هنر در فرهنگسراها نام برد.
معاون هنری افزود: معتقدم اگر به جای ۲۰۰ کلاس بی‌کیفیت ۲۰ کلاس مناسب داشته باشیم، می‌توانیم بگوییم برای موسیقی کاری کرده‌ایم.
عبدالحسینی با اشاره به نگاه سازمان به موسیقی حرفه‌ای و تأثیرگذار و تفاوت آن با نگاه ترویجی گفت: این هنر باید به نیازهای اجتماعی، اخلاقی و انسانی توجه کند تا ماندگار شود. در این مسیر سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گام‌های نخست را برداشته و در همین راستا از مشورت استادان این عرصه هم بهره برده است.
به گفته وی، تشکیل هشت گروه سرود حرفه‌ای در فرهنگسراها، حمایت و تقویت گروه کر فرهنگسرای بهمن، تولید و ارائه آثار صوتی و موسیقایی شایسته، در اختیار گذاشتن فضای تمرین برای گروه‌های حرفه‌ای و برگزاری کارگاه‌های علمی و عملی و نشست‌های پژوهشی از جمله برنامه‌های در دست اقدام سازمان در فصل جاری است.
معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در پایان درباره آموزش دیگر رشته‌های هنری هم گفت: ما آسیب‌شناسی، بررسی ضعف‌ها و ساماندنی نظام آموزشی را در دستور کار داریم. من آموزش هنر را هم نوعی هنر می‌دانم و معتقدم اگر آموزش هنر به شکل هنرمندانه طراحی و اجرا نشود، به جای زبان و بیان هنر تنها روش‌های سطحی و بدون روح مطرح خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز