خبرگزاری کار ایران

«باغ ایرانی» در گالری گلستان

asdasd
کد خبر : ۱۶۳۴۷۳

نمایشگاهی از زیور آرایه‌های «تکتم فاضل» و «بهرام دشتی‌نژاد» با عنوان «باغ ایرانی» عصر جمعه ۱۲ اردیبهشت ۹۳ در گالری گلستان افتتاح می‌شود.

در نمایشگاه زیور آرایه‌های «تکتم فاضل» و «بهرام دشتی‌نژاد» با عنوان «باغ ایرانی»؛ ۱۲۰ قطعه اثر هنری نقره با رگه‌های طلا و سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی نظیر فیروزه به تماشا درمی‌آید.

به گزارش ایلنا؛ این نمایشگاه شامل بخش‌های مختلف از موضوعاتی متاثر از هنر ایران است. گوشه‌هایی از «باغ ایرانی» از ابتدا ملهم آثار این زوج هنرمند بوده و آن‌ها رفته رفته به علت گستردگی این سوژه بر روی هر یک از عناصر و المان‌های باغ ایرانی، تاکید بیشتری نمودند. علاقه به مینیاتور ایرانی این زوج هنرمند را به سمت بهره گیری از باغ ایرانی هدایت کرده گرچه هر کدام از طرح‌ها می‌تواند در نوع خود نقاشی و مجسمه‌ای خاص محسوب شود اما هدف آن‌ها ساخت زیورآرایه‌های هنری است. در این نمایشگاه تمرکز اصلی آن‌ها بر روی ماه، رویا‌ها، لاله‌ها و صورت‌ها، مرغ هزار آوا، ساز‌ها و نقوش شکسته است. اشتراک مفاهیمی چون پرواز، آواز و راز در تمامی مجموعه‌ها، آن‌ها را به هم پیوند می‌دهد.

اره مویی وسیله ساخت این آثار است که این زوج هنری مدت‌ها روی هر کدام از این آثار وقت می‌گذارند و با دست این زیور آرایه‌ها را به سرانجام می‌رسانند.

«تکتم فاضل و بهرام دشتی‌نژاد»، فعالیت هنری خود را از سال ۸۳ در زمینه زیور آلات آغاز کرده‌اند و در کارنامه خود برپایی ده نمایشگاه انفرادی و شرکت در چندین نمایشگاه گروهی را دارند. آن‌ها در سال گذشته نشان ملی اصالت هنری را از سوی سازمان میراثفرهنگی از آن خود کردند که در زندگی کاری و حرفه‌ای آن‌ها تاثیر فراوانی داشته است. این نمایشگاه تا ۱۷ اردیبهشت ماه ۹۳ در نگارخانه گلستان دایر است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز