خبرگزاری کار ایران

مدیرکل هنرهای تجسمی از آثار هنرمندان خودآموخته دیدن کرد

کد خبر : ۱۶۰۳۵۷

نمایشگاه هنرمندان خودآموخته با ۸۰۰ اثر از ۶۵ هنرمندآموخته تا ۲۹ فروردین در تمام گالری های خانه هنرمندان درحال برگزاری است.

مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی پس از بازدید از تمام گالری های خانه هنرمندان، اظهار کرد که هنرمندان خودآموخته، خارج از فضاهای تکنیکی با احساسات و حس شخصی خود آثار مولفی خلق می کنند که نشان دهنده روحیات شخصی در هنر معاصر است.

به گزارش ایلنا، خانه هنرمندان عصر ۲۶ فروردین شاهد حضور مجید ملانوروزی، مدیرکل هنرهای تجسمی بود. او از تمام گالری های خانه هنرمندان که به نمایشگاه هنرمندان خودآموخته اختصاص پیدا کرده است، بازدید کرد و از نزدیک به گفتگو با آنها پرداخت. هنرمندان خودآموخته نیز توضیحاتی در مورد آثار خود ارائه کردند.

ملانوروزی پس از این دیدار در مورد هنرمندان خودآموخته گفت: «هنرمندان خود آموخته معمولا با حس خوبی که دارند و خارج از فضاهای دانشگاهی، تمام حال و هوای زندگی را منعکس می‌ کنند و شاید از این جهت، آثارشان پر احساس تر از فضای دانشگاهی است.»

او در مورد ویژگی آثار هنرمندان خودآموخته عنوان کرد: «هنرمندانی که در دانشگاه آموزش دیده و به صورت کلی مورد آموزش هنر قرار گرفته اند، معمولا با یک شناخت علمی به مضامین نگاه می کنند. بهرحال شاگرد باید از استاد یاد بگیرد اما خلاقیت ها و احساسات خودش را هم نگه دارد که معمولا به مرور زمان، این خلاقیت ها جای خود را به تکنیک می دهد.»

ملانوروزی افزود: «هنرمندان خودآموخته، خارج از فضاهای تکنیکی با احساسات و حس شخصی خود آثار مولفی خلق می کنند که نشان دهنده روحیات شخصی در هنر معاصر است، هنری که روز به روز از حس خالی می شود و به تکنیک نگاه می کند. این نمایشگاه فرصت بسیار ارزشمندی است چون هنر، بستری شده که احساس و روحیه هنرمندان را بهتر ببینیم.»

مدیرکل مرکز نرهای تجسمی در مورد وضعیت هنرمندان خودآموخته گفت: «شاید هنرمندان خود آموخته با دیده شدن خانم مکرمه قنبری و چند تن از هنرمندان دیگر توانسته اند، روز به روز خودشان را در فضای هنر امروز نشان دهند تا به ما امروز که شاهد ثبت انجمن هنرمندان خود آموخته هستیم. شرایطی که در این نمایشگاه می بینیم و حتما در گالری های دیگر نیز تکرار خواهد شد، باعثمی شود تا شاهد بروز و ظهور آنها باشیم. امیدواریم ما هم به عنوان اداره کل تجسمی امیدوار بتوانیم در رونق، نمایش و ارئه آثار سهیم باشیم.»

نمایشگاه هنرمندان خودآموخته با ۸۰۰ اثر از ۶۵ هنرمندآموخته تا ۲۹ فروردین در تمام گالری های خانه هنرمندان درحال برگزاری است. در حاشیه این نمایشگاه کارگاه های نقش حنا و شن و ماسه نیز برپا شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز