خبرگزاری کار ایران

سمپوزیوم نقاشی تهران به پایان رسید

کد خبر : ۱۵۱۵۲۳

سمپوزیوم نقاشی تهران از دهم اسفند به مدت یک هفته در باغ موزه قصر برگزار شد.

ایلنا: سمپوزیوم نقاشی تهران با تقدیر از ۱۲ هنرمند شرکت کننده و معرفی دو اثر برگزیده به کار خود پایان داد.


به گزارش ایلنا، مراسم اختتامیه این سمپوزیوم بعدازظهر امروز، ۱۶ اسفند در باغ موزه قصر برگزار شد. در بخشی از این مراسم از ۱۲ هنرمند شرکت کننده در سمپوزیوم شامل رضوان صادق‌زاده، جواد نوبهار، اکرم سرتختی، ندا رضوی جراح، سیده مرجان سیدآقامیری، افسون منتظری، نادیا حبیب وند، شیرین ملت گوهر، سید محسن حجازی، عرفان شهیاد، مهرداد ابوتراب و نادیا شمس با اهدای یک میلیون تومان تقدیر شد و در ادامه دو اثر که در بخش «تهران شهر من» خلق شده بودند، از سوی هیات داوران به عنوان آثار برگزیده مورد تجلیل قرار گرفت.
در بیانیه هیات داوران در مورد آثار سمپوزیوم عنوان شده است: «هیات داوران متشکل از هنگامه معمری، معصومه مظفری و سیدمحسن هاشمی از ۱۲ اثر آفریده شده در سمپوزیوم نقاشی تهران بدون تقدم و تاخر اثر مهرداد ابوترابی با موضوع «تهران شهر من» با عنوان «پل جوادیه» را به خاطر نگاه معاصر و استفاده از مدیوم‌های متمایز، ترکیب‌بندی جسورانه و نگاه همه جانبه به موضوع و نیز اثر سید محسن حجازی با موضوع «تهران شهر من» و با عنوان «تهران آلوده» را به دلیل تکنیک روان و برخورد نقاشانه و نگاه روز به عنوان دو اثر برگزیده انتخاب و معرفی می‌کند.»
در ادامه این نامه آمده است: «هیات داوران از برگزاری این رویداد هنری که با رویکرد تهران معاصر و جامعه امروز ترتیب داده شده است، ابراز خرسندی می‌کند و امیدوار است با تداوم این سمپوزیوم معرف خوبی برای هنر امروز ایران باشد. در پایان از آقایان رضوان صادق‌زاده و جواد نوبهار از مربیان ارزشمند نقاشی به خاطر شجاعت همراهی با جوانان سپاسگزاری و اثر سرکار خانم شیرین ملت گهر را به خاطر برخورد متفاوت با موضوع و استفاده از مدیوم متفاوت تقدیر می‌کنیم.»
همچنین محمدرضا سعیدی، مدیر باغ موزه قصر در ادامه مراسم به اهداف برگزاری این سمپوزیوم اشاره کرد: «قصد ما از برگزاری سمپوزیوم، معرفی موزه به جامعه هنری بوده است تا از این مسیر، گنجینه خود را در راستای ماموریت موزه که آزادی و تهران است، افزایش دهیم.»
او سپس از هنرمندان حاضر و اعضای برگزاری سمپوزیوم قدردانی کرد: «خوشحالیم با اینکه مدت کوتاهی از آغاز اعلان فراخوان تا برگزاری سمپوزیوم وجود داشت، ۸۷ هنرمند شرکت کردند و از میان آن‌ها ۱۲ هنرمند برای شرکت در سمپوزیوم انتخاب شدند. همه این ۱۲ نفر که مدت شش روز، مه‌مان باغ موزه بودند، برندگان این سمپوزیوم بودند و ما بسیار منت‌گذار آن‌ها هستیم. همنیطور از هیات انتخاب و داوری تشکر می‌کنم که وقت گذاشتند و موجب غنی شدن این رویداد شدند.»
سعیدی در پایان ابراز امیدورای کرد که سمپوزیوم با همین موضوع در سال‌های بعد به صورت بین‌المللی برگزار شود، از مدیرعامل سازمان توسعه فضاهای فرهنگی که با حمایت‌های خود باعثشد این سمپوزیوم در مدت دو ماه به نتیجه برسد، تشکر کرد.
در بخشی از این مراسم دو کلیپ درباره هنرمندان شرکت کننده و گزارشی از روند برپایی سمپوزیوم پخش شد.
سمپوزیوم نقاشی تهران از دهم اسفند به مدت یک هفته در باغ موزه قصر برگزار شد. این سمپوزیوم درحالی برپا شد که پیش از این اولین سمپوزیوم نقاشی در سال ۸۶ به مناسبت میلاد حضرت علی(ع) با حضور ۱۲ هنرمند خارجی و پنج نقاش ایران در موزه امام علی(ع) برگزار و در سال ۸۹ هم سمپوزیوم دیگری از سوی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار وحدت برپا شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز