خبرگزاری کار ایران

رونمایی از " شاهکارهای هنر ایران در مجموعه‌های لهستان "

کد خبر : ۱۴۳۰۹۳

مراسم رونمایی از کتاب «شاهکارهای هنر ایران در مجموعه‌های لهستان» یک شنبه ۲۷ بهمن ماه با حضور صاحب‌نظران، هنرمندان و ویراستار علمی کتاب برگزار می‌شود.

ایلنا: مراسم رونمایی از «شاهکارهای هنر ایران در مجموعه های لهستان» با حضور صاحبنظران در فرهنگستان هنر رونمایی می‌شود.

به گزارش ایلنا، «شاهکارهای ‌هنر ایران در مجموعه‌های لهستان» با ویراستاری علمی «تادئوش مایدا»، رییس موزه ملی لهستان و ترجمه «مهدی مقیسه» و «داوود طبایی» توسط موسسه متن وابسته به فرهنگستان هنر و همکاری بانک توسعه صادرات به چاپ رسیده ست.

در جلد اول این کتاب، ۵۰۰ اثر هنری ایران در موزه‌های شهرهای ورشو و کراکو، کلیساها، کنیسه‌ها و همچنین مجموعه‌های خصوصی در کشور لهستان معرفی شده است.

تصاویر منتشر شده در جلد اول این کتاب در سال ۲۰۰۲ در نمایشگاهی در موزه ملی در ورشو به نمایش در آمده بود. این کتاب در هشت بخش نقاشی، طراحی، خوشنویسی؛ قالی، منسوجات، جنگ‌افزار، ظروف فلزی، سفالینه، کاشی و آبگینه، سکه و هنراروپایی تقسیم بندی و به انتشار رسیده است.

در جلد دوم کتاب نیز در ۸ مقاله تخصصی دو زبانه فارسی و انگلیسی به شرح و توصیف آثار منتشره در جلد اول و همچنین روابط فرهنگی ایران و لهستان پرداخته شده ست. علاوه بر آن ۳۲ صفحه تصاویر رنگی مربوط به مقالات نیز، در آن منتشر شده است.

مراسم رونمایی از این اثر، یکشنبه ۲۷ بهمن، ساعت، ۱۵ در سالن ایران فرهنگستان هنر به نشانی خیابان ولی عصر(عج)، پایین‌تر از طالقانی، شماره ۱۵۵۲ برگزار می‌شود.

همچنین، علاقه‌مندان می‌توانند کتاب مزبور را از فروشگاه مرکزی موسسه متن واقع در خیابان ولی عصر(عج)، نرسیده به چهارراه طالقانی، شماره ۱۵۵۰ تهیه‌کنند و یا با شماره های ۶۶۴۹۰۹۹۰ و ۶۶۴۶۸۶۹۲ تماس بگیرند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز