خبرگزاری کار ایران

اساسنامه دانشگاه هنرهای سنتی تهیه شده است

کد خبر : ۱۴۱۹۵۷

اساسنامه دانشگاه هنرهای سنتی با نظرات هنرمندان و کارشناسان تهیه شده است و پس از بررسی‌های لازم برای تصویب به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه می‌شود.

ایلنا: رییس کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی از تهیهٔ اساسنامه دانشگاه هنرهای سنتی و بررسی اهداف و سیاست‌های عمومی و اختصاصی جشنواره‌های فجر خبر داد.

به گزارش ایلنا، جلسه کمیسیون هنر و معماری شورا عالی انقلاب فرهنگی با موضوع رویدادهای هنری و بررسی ششمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر برگزار شد.

محمدحسین ایمانی خوشخو؛ رییس کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی در این جلسه گفت: اساسنامه دانشگاه هنرهای سنتی با نظرات هنرمندان و کار‌شناسان تهیه شده است و پس از بررسی‌های لازم برای تصویب به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه می‌شود.

ایمانی خوشخو با اشاره به طرح‌های پژوهشی کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: با نظر اعضای کمیسیون طرح‌های پژوهشی تهیه اطلس جامع هنر کشور، بررسی وضعیت پژوهش در معماری، تهیه و تدوین سند معماری وضعیت آموزشگاه‌های آزاد هنری و وهنرهای فراموش شده در دستور کار کمیسیون قرار گرفته است که در کارگروه‌هایی با حضور استادان، پژوهشگران و کار‌شناسان انجام خواهد شد.

ایمانی خوشخو درباره جشنواره‌های فجر گفت: اهداف و سیاست‌های عمومی و تخصصی جشنواره‌های هنری فجر در کمیسیون هنر و معماری بررسی می‌شود تا یک سند بالادستی با اهداف و سیاست‌های جشنواره‌های فجر ملاک عمل قرار گیرد و انتظارات هم براساس آن باشد.

در ادامه جلسه کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی سید عباس می‌رهاشمی؛ دبیر ششمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر گزارشی از جشنواره ارائه کرد و گفت جشنواره تجسمی فجر جشنواره جوانی است اما در این شش دوره سعی شد ساختار مناسبی برای آن فراهم شود.

میرهاشمی افزود: بعد از پنجمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر جلسات برای برنامه ریزی جشنواره ششم آغاز شد و با تعیین شورای سیاستگذاری سیاست‌ها، بخش‌های جشنواره و موضوعات با نگاه به برنامه چشم انداز ۲۰ ساله مشخص شد.

دبیر ششمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر با اشاره به بخش‌های جشنواره گفت: جشنواره در سه بخش ملی در رشته‌های نقاشی، خوشنویسی، سرامیک هنری، مجسمه سازی و نگارگری، بخش بین الملل در رشته‌های عکاسی، پوس‌تر، کاریکاتور و تصویرسازی و بخش مکمل(فیلم‌های مستند هنرهای تجسمی) برگزار می‌شود و در شورای سیاستگذاری و هیات داوری جشنواره استادان و پیشکسوتان هنرهای تجسمی حضور دارند.

میرهاشمی ادامه داد: در بخش رقابتی حدود بیش از ۹۰۰ اثر از ۸۰۰ هنرمند به نمایش گذاشته می‌شود و در بخش غیر رقابتی آثار استادان هنرهای تجسمی ارائه می‌شود.

در ادامه جلسه اعضای کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی نظرات و دیدگاههای خود را درباره جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر بیان کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز