خبرگزاری کار ایران

سالانه تبادل آثار هنری در نگارخانه لاله برگزار می‌شود

کد خبر : ۱۳۹۵۳۵

اولین سالانه تبادل آثار هنری نگارخانه لاله به «سالانه تبادل چاپ دستی» و در قالب «کارت پستال» با درونمایه عیدانه اختصاص داده شده است.

ایلنا: اولین سالانه تبادل آثار هنری در نگارخانه لاله برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، نگارخانه لاله درنظر دارد در استقبال از بهار و سال نو، بستری برای تبادل تجربیات و اهدای آثار هنری بین هنرمندان عرصه هنرهای تجسمی فراهم نماید. از این رو اولین رویداد را به «سالانه تبادل چاپ دستی» و در قالب «کارت پستال» با درونمایه عیدانه اختصاص داده است.

چاپ دستی ازجمله واسطه‌های بیان هنری است که با توجه به ارزش‌های تصویری و زیبایی‌شناسی خاص خود مورد توجه هنرمندان زیادی در ادوار مختلف تاریخ هنر تا به امروز بوده است و به دلیل امکان تکثیر نسخه‌های محدود از یک اثر هنری به عنوان قالب اجرایی این سالانه در نظر گرفته شده است.

یکی از ویژگیهای اصلی سالانه تبادل چاپ دستی این است که هر هنرمند تعداد ۱۳ نسخه چاپی(کارت پستال) همسان با موضوع نوروز و یا آزاد را به دبیرخانه ارسال می‌نماید که از این تعداد ۱۱ نسخه به صورت انتخاب تصادفی برای دیگر شرکت کننده‌ها به عنوان عیدانه پست خواهد شد و هر هنرمند نیز ۱۱ اثر از آثار هنرمندان دیگر را دریافت خواهد کرد.

این رویداد در دو بخش آزاد و نوروز و بدون داوری است و تمامی آثاری که واجد شرایط فراخوان(لینک: http: / / www. bekran. com / ۲۸۴۷. html) و مطابق با استانداردهای چاپ باشند در سالانه شرکت داده خواهد شد.

لذا از همه هنرمندانی که در زمینه چاپهای هنری کالکوگرافی(حکاکی روی فلز)، چوب، لینولئوم، لیتوگرافی و سیلک اسکرین تجربه دارند دعوت می‌شود تا با در نظر داشتن متن فراخوان در این سالانه شرکت نمایند.

آخرین مهلت ارسال آثار تا ۵ اسفند ماه ۹۲ است و پس از انجام پروسه تبادل، نمایشگاه آثار از ۲۲ فروردین ۱۳۹۳در نگارخانه لاله آغاز خواهد شد. نشانی دبیرخانه: تهران، خیابان دکتر فاطمی، ضلع شمالی پارک لاله، روبروی پارکینگ طبقاتی، نگارخانه لاله. تلفن: ۸۸۹۶۰۴۹۲ - دورنگار: ۸۸۹۶۲۳۳۹

پست الکترونیک: Laleh _ Gallery @ yahoo. com

متن کامل فراخوان:
سالانه تبادل چاپ دستی(کارت پستال)

نگارخانه لاله در نظر دارد در استقبال از بهار و سال نو، بستری برای تبادل و اهدای آثار هنری بین هنرمندان عرصه هنرهای تجسمی فراهم نماید. از این رو اولین رویداد را به رشته چاپ دستی و در قالب کارت پستال با درونمایه عیدانه اختصاص داده است. از علاقه مندان دعوت می‌شود تا برای حضور در این رویداد، آثار خود را به دبیرخانه سالانه ارسال نمایند.

شرایط شرکت
۱ - شرکت برای همه هنرمندانی که در زمینه چاپ دستی تجربه دارند آزاد است.
۲ - این رویداد بدون داوری بوده و تمامی آثاری که واجد شرایط زیر و مطابق با استانداردهای چاپ باشند در سالانه شرکت داده خواهد شد.
۳ - سالانه در دو بخش آزاد و موضوع نوروز برگزار می‌شود.
۴ - قطع کاغذ باید دقیقاً ۱۵×۱۰ سانتی‌متر باشد.
۵ - قطع کلیشه به تناسب کاغذ انتخاب شود.
۶ - تکنیکهای مورد نظر: کالکوگرافی(حکاکی روی فلز)، حکاکی روی چوب و لینولئوم، لیتوگرافی، سیلک اسکرین، کولاگرافی
۷ - تکنیکهای مونوتایپ و مونوپرینت مورد قبول نخواهد بود.
۸ - هر هنرمند باید تعداد ۱۳ نسخه چاپی همسان(تیراژ) از یک اثر را به دبیرخانه سالانه ارسال نماید. از این تعداد ۱۱ نسخه به صورت انتخاب تصادفی برای دیگر شرکت کننده‌ها به عنوان عیدانه پُست خواهد شد و هر هنرمند نیز ۱۱ اثر از آثار هنرمندان دیگر را دریافت خواهد کرد. همچنین ۱ نسخه برای فروش و ۱ نسخه برای آرشیو گالری خواهد بود.
۹ - اطلاعات زیر پشت آثار از گوشه بالا و راست به ترتیب درج شود:
۱ - نام هنرمند۲ - عنوان اثر۳ - تکنیک۴ - سال خلق اثر۵ - آدرس دقیق پستی و ایمیل(نوشتن کد پستی الزامی است) ۶ - بخش موضوعی و یا آزاد پشت پاکت قید شود.
۱۰ - عواید فروش یک نسخه چاپی برای تامین هزینه پست و امور نمایشگاهی صرف می‌شود.
۱۱ - حق گالری برای استفاده از آثار در تبلیغات محفوظ خواهد بود.
۱۲ - شرکت در این رویداد به منزله پذیرفتن تمامی شرایط فوق خواهد بود و تصمیم گیری در مورد مسایل پیش بینی نشده بر عهده برگزار کننده خواهد بود.

زمانبندی
آخرین مهلت دریافت آثار: ۵ اسفند ۱۳۹۲

گشایش نمایشگاه: ۲۲ فروردین ۱۳۹۳

نشانی دبیرخانه: تهران، خیابان دکتر فاطمی، ضلع شمالی پارک لاله، روبروی پارکینگ طبقاتی، نگارخانه لاله.

تلفن: ۸۸۹۶۰۴۹۲ - دورنگار: ۸۸۹۶۲۳۳۹

پست الکترونیک: Laleh _ Gallery @ yahoo. com

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز