خبرگزاری کار ایران

در حاشیه پاسخ متفاوت وزیر ارشاد به یک سوال درباره اداره کتاب؛

جنتی: تمام دستگاه‌های دولتی موظف به حمایت از آثار هنری هستند

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۳۱۴

در حوزه موسیقی ما می‌توانیم در خارج از کشور کنسرت‌هایی را برگزار کنیم. با این کار هنرمندان حوزه موسیقی را هم تقویت می‌کنیم / تلاش ما این است که از مجموعه هنرمندان که در حوزه تجسمی فعالیت می‌کنند؛ حمایت کنیم.

ایلنا: علی جنتی شب گذشته(چهارشنبه ۲۷ آذرماه) از نمایشگاه هنر مقاومت دیدار کرد و در جمع خبرنگاران، به سوالاتی درمورد تئاتر، هنرهای تجسمی و بودجه‌ی دستگاه‌های دولتی پاسخ داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سوالی درباره افزایش بودجه خرید آثار هنری توسط دستگاه‌های دولتی گفت: امسال در بودجه کل کشور بندی گنجانده شده است که تمامی دستگاههای که از بودجه عمومی کشور استفاده می‌کنند؛ اعم از دستگاهای اجرایی و غیراجرایی موظف هستند تا یک درصد از اعتباری که صرف ساختمان‌سازی می‌کند را برای آثار هنری هزینه کنند مثلا نمادهایی را داخل ساختمان قرار دهند یا تابلوهای هنری و صنایع دستی را بخرند که این امر کمک می‌کند به عموم هنرمندان که آثارشان به فروش برسد.

وی در پاسخ به این سوال که چقدر بخش خصوصی در برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی پیشرفت داشته و آیا قرار است از هنرمندان حمایت شود یا خیر؟ گفت: تلاش ما این است که از مجموعه هنرمندان که در حوزه تجسمی فعالیت می‌کنند؛ حمایت کنیم. به عنوان مثال همین حضوری که آثار ما اخیرا در حراج کریستی دوبی داشته؛ جای افتخار و خوشحالی است.

جنتی؛ فروش ۳۲ اثر از ۴۰ اثری که هنرمندان ایرانی در حراج کریستی داشتند را یک موفقیت برای هنر ایران دانست و بیان کرد: این جریان واقعا برای هنرمندان ما مایه افتخار بود. این حرکت را باید تقویت کنیم تا هنرمندان ما کارهای بهتری ارائه کنند.

جنتی همچنین به برگزاری کنسرت‌های هنرمندان موسیقی در خارج از کشور اشاره کرد و در این مورد توضیح داد: در حوزه موسیقی ما می‌توانیم در خارج از کشور کنسرت‌هایی را برگزار کنیم. با این کار هنرمندان حوزه موسیقی را هم تقویت می‌کنیم. حضور ما در عرصه‌های بین‌المللی می‌تواند انتقال‌دهنده فرهنگ ناب شود و از نظر اقتصادی برای هنرمندان ما نیز درآمدزا باشد و اقتصاد فرهنگ کشور را توسعه دهد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین سوال خبرنگار ایلنا درباره رئیس اداره‌ی کتاب را متفاوت با دیگر سوالات پاسخ گفت. گویا به دلیل حساسیت بحثاداره‌ی کتاب و نهادها و زیرمجموعه‌های مرتبط با آن؛ اخیرا وزیر در این حوزه یا پاسخ نداده و یا پاسخ‌های نامتعارفی ارایه می‌دهد.

وی شب گذشته(۲۷ آذر) در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا درباره انتخاب احتمالی شجاعی صائین برای ریاست اداره کتاب؛ متفاوت با رسم معمول گفت: حال شما خوبه انشاالله…

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز