خبرگزاری کار ایران

مرادخانی در حاشیه اجرای کنسرت وداع:

بدنه دولت در جایگاه یک نهاد مشوق و حمایت کننده قرار می‌گیرد

کد خبر : ۱۲۸۹۳۴

کنسرت وداع ۲۱ و ۲۲ آذرماه با مدیریت اجرایی محمد حسن مقدس تفرشی در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد.

ایلنا: علی مرادخانی در حاشیه دیدار از کنسرت وداع از تلاش وزارت ارشاد در حمایت از برنامه‌های موسیقایی مناسبتی خبر داد.

به گزارش ایلنا، موسیقی عاشورایی وداع که برای دومین سال پیاپی در برج میلاد برگزار می‌شد؛ شب گذشته(۲۲ آذر) با حضور مسئولانی چون محمدباقر قالیباف شهردار تهران، علی مرادخانی معاون وزیر ارشاد در امور هنری، محمدحسین صفار هرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، حمید شاه آبادی مشاور وزیر ارشاد، شهاب مرادی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، شوشتری مدیرکل و مشاور دفتر شهردار تهران، محمدحسین صوفی معاون صدای سازمان صدا و سیما و هنرمندانی چون محمد گلریز، علیرضا قزوه، مسعود فروتن و… با ارکستر بزرگ به رهبری محمد می‌رزمانی و خوانندگی حسام‌الدین سراج اجرا شد.

در این اجرا؛ که تمامی قطعات آلبوم «وداع» همچون راز، سرخیل مستان، غریب آشنا، یک دل و یک یار، سرّ حق، شوخ شیرین، راه عشق و وداع بر اساس اشعاری از عمان سامانی و نی نامه با شعری از قیصر امین‌پور و گریه خون با شعری از شعراء معاصر اجرا شد، وحید جلیلوند در همراهی با ارکس‌تر به دکلمه اشعار پرداخت.

بعد از این اجرا علی مرادخانی با حضور در پشت صحنه با اعضای ارکس‌تر و رهبر و خواننده دیدار و گفتگو کرد.

معاون هنری ارشاد در جمع خبرنگاران گفت: به نظر من به هر مناسبتی باید کاری را درشان آن شرایط انجام داد. ما هم باید تجربه‌های مختلفی را در این زمینه داشته باشیم و به تناسب شرایط مکانی و زمانی هر واقعه مذهبی، تاریخی و اجتماعی و ملی کارهایی را انجام دهیم.

مرادخانی با ابراز خرسندی از فعالیت آهنگسازان در زمینه ساخت قطعات منابستی گفت: خوشحالم که آهنگسازان در زمینه ساخت قطعات مناسبتی فعال هستند و کارهای خوبی مانند کنسرت «وداع» را به علاقه مندان موسیقی ارائه می‌دهند.

وی افزود: ما برای اجرای چنین برنامه‌هایی در قالب کنسرت هنوز اول راه هستیم اما بسیار خوشحالم که هنرمندان خوب و توانمندی چون حسام الدین سراج، سید محمد می‌رزمانی، وحید جلیلوند، همایون رحیمیان، کریم قربانی، هادی آزرم، مسعود حبیبی، سیاوش ظهیر الدینی، علیرضا خورشید فر و بسیاری از نوازندگان دیگر دراین حرکت حضور دارند. حرکتی که باید برای استمرار و افزایش تعداد اجراهای آن با حمایت‌های مالی و معنوی دولت کمک و به تکمیل شدن این مجموعه موسیقایی تاکید کرد.

معاون هنری وزیر ارشاد ادامه داد: تمام تلاش وزارت ارشاد در این زمینه به این سمت هدایت خواهد شد که بدنه دولت در جایگاه یک نهاد مشوق و حمایت کننده قرار گیرد و دوستان هنرمند مطمئن باشند که تولید کارهایی از این دست که دارای ارزشهای فنی و کیفی قابل قبولی است مورد حمایت ما در حوزه‌های تئا‌تر، موسیقی و هنرهای تجسمی قرار می‌گیرد. چرا که معتقدیم باید نسبت به ارزش‌ها واکنش‌های به موقع و درستی نشان داد.

کنسرت وداع ۲۱ و ۲۲ آذرماه با مدیریت اجرایی محمد حسن مقدس تفرشی در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز