خبرگزاری کار ایران

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور:

آذربایجان شرقی صاحب موزه صنایع دستی می‌شود

کد خبر : ۱۱۶۲۹۴

راه اندازی موزه صنایع دستی را با توجه به گستردگی و قدمت و تنوع صنایع دستی در آذربایجان شرقی اقدامی ضروری است.

ایلنا: معاون صنایع دستی کشور خبر داد: آذربایجان شرقی صاحب موزه صنایع دستی می‌شود.
به گزارش خبرنگار ایلنا؛ بهمن نامور مطلق در بازدید از خانه صلح جوی تبریز با اشاره به آماده سازی فضای فیزیکی موزه صنایع دستی آذربایجان شرقی توسط اداره کل میراثفرهنگی استان اظهار داشت: اعتبارات مورد نیاز برای بهره برداری هرچه سریع‌تر از این موزه اختصاص می‌یابد و آذربایجان شرقی به زودی صاحب موزه صنایع دستی می‌شود.
وی افزود: ساختمان خانه صلح جو به خوبی مرمت شده و در آستانه تجهیز و راه اندازی قرار دارد.
نامور مطلق راه اندازی موزه صنایع دستی را با توجه به گستردگی و قدمت و تنوع صنایع دستی در آذربایجان شرقی اقدامی ضروری خواند و نسبت به بهره برداری آن در کوتاه‌ترین زمان ممکن اظهار امیدواری کرد.
معاون صنایع دستی کشور خاطرنشان کرد: تقویت جدی حوزه صنایع دستی استان‌ها رویکردی مهم تمام مدیران این سازمان است چرا که صنایع دستی به عنوان یکی از فاخر‌ترین آثار فرهنگی و تمدنی کشور می‌توانند در عرصه بین المللی افتخارآفرین باشند.
نامور مطلق صنایع دستی آذربایجان شرقی را محصولاتی با ارزش افزوده بالا خواند که علاوه بر درآمد‌های حاصله از طریق صادرات می‌توانند روح فرهنگ و هنر این سرزمین را به جهانیان منتقل کنند.
مدیرکل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی نیز در بازدید از این مکان با بیان اینکه صنایع دستی آذربایجان شرقی خواهان بسیاری از سوی کشورهای خارجی داشته و همه ساله حجم عمده‌ای از این آثار تولیدی صادر می‌شود، تصریح کرد: برخی از این آثار تولیدی مانند ورنی، نقره، تابلو فرش‌های هنری و قالی دارای ویژگی‌های خاص و منحصر بفردی هستند که تولید آن‌ها را در استان‌ها و حتی کشورهای دیگر غیر ممکن کرده است.
تراب محمدی با اشاره به اینکه هر یک از شهرستان‌های استان به یک یا چند نوع صنایع دستی خاص مشهور هستند، گفت: قالی تبریز، قالی هریس، ورنی ارسباران، چرم و کفش‌های دست دوز چرمی تبریز، نقره کاری تبریز، سفالگری شبستر و کوزه کنان، ابریشم بافی و چاپ کلاقه‌ای اسکو و سوزن دوزی ممقان تنها برخی از شاخص‌ترین صنایع دستی آذربایجان شرقی را تشکیل می‌دهند.
وی با بیان اینکه آذربایجان شرقی از دیرباز یکی از کانون‌های مهم صنایع دستی کشور بوده که وجود ایلات و عشایر، روستاهای متعدد و تنوع زیستی منطقه نقش به سزایی در آن داشته است، افزود: تنوع هنرهای بومی و منطقه‌ای شمال غرب کشور و همچنین وجود هنرمندان مطرح در این حوزه موجب شد تا جای خالی موزه صنایع ‌دستی در استان احساس شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز