خبرگزاری کار ایران

فروش آثار چند نسل هنرمندان نقاش ایران در گالری لاله

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۸۷۵

دومین نمایشگاه فروش آثار چند نسل هنرمندان نقاش ایران تا ۱۲ آبان ماه در گالری لاله برپاست.

ایلنا: عصر جمعه ۱۲ مهرماه گالری لاله شاهد یکی از شلوغ‌ترین رویدادهای خود بود، خیل بی‌سابقه هنرمندان، علاقمندان و دوستداران گنجینه هنر معاصر ایران در آیین گشایش «دومین نمایشگاه فروش آثار چند نسل هنرمندان نقاش ایران» دیدنی بود.

به گزارش ایلنا، این رویداد هنری با هدف تقویت بنیان‌های هنری شهر، ترویج فرهنگ تبادل آثار هنری و رونق اقتصاد هنر با شرکت ۱۱۲ هنرمند نقاش از منتخب ۷ دهه و تعداد ۲۲۳ اثر نقاشی، فتوآرت و چاپ دستی برگزار شده است.

در‌‌ همان ساعات اولیه گشایش نمایشگاه تعداد ۳۷ اثر نقاشی به فروش رسید که پرفروش‌ترین هنرمندان به ترتیب: حمید پازوکی با ۳ اثر، حامد صحیحی با ۳ اثر، مهدی حسینی ۲ اثر، حسینعلی ذابحی ۲ اثر، فرخ نورونی ۲ اثر، و تنها اثر وحید چمانی و بهزاد شیشه گران و آثار رضا هدایت، رضا افسری، آنه محمد تاتاری، معصومه مظفری، مینا نوری، ثمیلا امیرابراهیمی، مینا نوری، ابراهیم علیپور، مهسا مرسی، مهدی درویشی، فرشید داودی و دیگر هنرمندان نیز از آثار به فروش رسیده بود.

نکته قابل توجه در این رویداد این بود که بیشتر خریداران از طیف شهروندان هنر دوست و علاقه‌مند به جریان هنر معاصر ایران بودند و این باعثامیدواری و نشانگر توجه و اشتیاق عمومی به ارزش آثار هنری به عنوان پدیده‌ای تاثیرگذار است.

از تفاوت‌های اساسی این فروش با دیگر رویدادهای اقتصادی هنر، ایجاد بازار یکسان و مشترک برای آثار هنرمندان پیشکسوت و جوان در کنار یکدیگر است. همچنین قیمت گذاری آثار نیز بر اساس نگاه فرهنگی هنرمندان بوده و در اندازه‌هایی بین ۲۰ تا ۵۰ سانتی متر و با قیمت‌هایی بین دویست تا ششصد هزارتومان تعیین شده است تا اقشار مختلف جامعه ایرانی و علاقمند به هنر کشور نیز بتوانند با درآمدهایی متوسط از لذت داشتن آثار هنری فاخر بهرمند شده و هنر معاصر در متن جامعه جریان یابد.

دومین نمایشگاه فروش آثار چند نسل هنرمندان نقاش ایران تا ۱۲ آبان ماه در روزهای عادی از ساعت ۱۰ تا ۲۰ و جمعه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ دایر خواهد بود و علاقمندان می‌توانند برای بازدید و خرید آثار به نشانی، خیابان فاطمی، ضلع شمالی پارک لاله، روبروی پارکینگ طبقاتی مراجعه کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز