خبرگزاری کار ایران

نمایش آگهی‌های تبلیغاتی دهه ۲۰ تا ۵۰ در خانه هنرمندان

کد خبر : ۱۰۹۶۴۶

نمایشگاهی از آگهی‌های تبلیغاتی دهه‌های ۲۰ تا ۵۰ شمسی که در روزنامه‌های کشور به چاپ رسیده است با گردآوری فرشید پارسی‌کیا و به همت گالری ایده در خانه هنرمندان برگزار می‌شود.

ایلنا: در نمایشگاه آگهی‌های تبلیغاتی دهه‌های ۲۰ تا ۵۰ شمسی؛ ۵۰ اثر اصل تبلیغاتی که بین دهه‌های ۲۰ تا ۵۰ شمسی در رسانه‌های کشور به چاپ رسیده است درمعرض دید علاقمندان قرار خواهد گرفت. این آثار که نشانگر سیر تکاملی هنر گرافیک است، نقش رسانه‌ها و تبلیغات در رشد این هنر را نشان می‌دهد. فرشید پارسی‌کیا با هدف به نمایش گذاشتن بخشی از رشد تکاملی هنر گرافیک ایران در تبلیغات این آثار را گردآوری و به نمایش خواهد گذاشت.
به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی «ایده»؛ این نمایشگاه به همت گالری «ایده» ۲۷ مهرماه در گالری بهار خانه هنرمندان ایران به حضور جمعی از هنرمندان پیشکسوت عرصه گرافیک و تبلیغات کشور برپا می‌شود.
در همین راستا انتشارات «ایده» نیز کتاب «صد آگهی نشریات» را با گردآوری و نگارش فرشید پارسی‌کیا منتشر خواهد کرد. این کتاب از مجموعه کتاب‌های ۱۰۰ انتشارات «ایده» است که قصد دارد در این کتاب روند هنری و تاثیرگزاری تبلیغات را در دهه‌های اولیه حضور آگهی‌های تجاری در مطبوعات ایران برررسی کند. در این کتاب ۱۰۰ آگهی مهم و تاثیرگزار در دهه‌های ۲۰ تا ۵۰ شمسی ارائه شده است تا مخاطب با روند سیر صعودی، تبلیغات و پیشرفت هنر گرافیک در مطبوعات ایران آشنا شوند.
فرشید پارسی‌کیا مولف جوان این کتاب از طراحان و مدرس گرافیک است، او نزدیک به یک دهه تجربه تصویرسازی و گرافیک مطبوعاتی دارد و تاکنون با نشریاتی چون چیستا، آناهید، لیکو، دانش و مردم و… همکاری داشته است. کتاب «صد آگهی نشریات» به زودی توسط انتشارات ایده در دسترس علاقمندان قرار خواهد گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز