خبرگزاری کار ایران

گروه موسیقی «نُوان» روی صحنه می‌رود

کد خبر : ۱۰۹۳۷۶

کنسرت گروه موسیقی «نُوان» به آهنگسازی و سرپرستی محمدرضا عموجوادی و خوانندگی محمد مهدی کاردگر در شهر ساری برگزار می‌شود.

ایلنا: اجرای گروه موسیقی «نُوان» در تاریخ‌ ۱۹ مهرماه سال جاری در سالن هلال احمر شهر ساری برگزار خواهد شد و اعضای گروه «نُوان» قصد دارند در این کنسرت، دو مجموعه «ترانه بخوان» و «شب کوک» که برای آنسامبل سازهای ایرانی توسط محمدرضا عموجوادی نوشته شده است را اجرا کنند، همچنین اشعار اجرا شده در کنسرت «نُوان» از شاعران کلاسیک و معاصر ایرانی مانند رودکی، حافظ، نیما یوشیج و داوود قاسمی برگرفته شده است.
به گزارش ایلنا، اعضای این گروه پس از اجرای ساری، دوم و سوم آبان ماه هم در شهر آمل به روی صحنه خواهند رفت و ارائهٔ رویکردی نوین و مواجهٔ شخصی آهنگساز در مقولهٔ فرم، تنظیم و اِلمان‌های استفاده شده در موسیقی ایرانی همچون ردیف موسیقی ایرانی و استفاده از ملودی‌های فولکلور، از اهداف اجرای این کنسرت‌ها می‌باشد.
محمد مهدی کاردگر(خواننده)، علی اکبر فضائلی(سنتور)، فرزاد محمدنژاد(تار)، علی اکبرزاده(تنبک)، پویا خوش بین(عود)، سعید آذرنوش(عود)، عرفان حسینی(کمانچه آلتو)، مزدک سیفی(سازهای کوبه‌ای) و محمدرضا عموجوادی(کمانچه) به عنوان اعضای گروه «نُوان» در این کنسرت‌ها به هنرنمایی خواهند پرداخت.
گروه نُوان از سال ۱۳۹۱ با هدف ایجاد نوآوری در آهنگسازی و همنوازی قطعات پلی‌فونیک و پلی‌ریتمیک در موسیقی ایرانی فعالیت خود را آغاز نمود و در زمان کوتاه فعالیت خود اجراهایی در داخل و خارج از کشور داشته است که می‌توان به کسب مقام سوم «پنجمین دورهٔ فستیوال بین المللی رنسانس» در کشور ارمنستان اشاره کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز