خبرگزاری کار ایران

ساخت گوی شناور پروژه برگزیده هجدهمین همایش صنایع دریایی

در راستای بومی سازی تجهیزات مورد نیاز صنعت دریایی نفت و گاز کشور همچنین در جهت تحقق سیاست اقتصاد مقاومتی در سالی که به «اقدام و عمل» شهرت یافته است؛ پروژه ساخت نخستین گوی شناور با قابلیت بارگیری میعانات گازی به عنوان پروژه برگزیده شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران معرفی شد.

به گزارش ایلنا، مدیرعامل بزرگترین شرکت فراساحلی کشور در هجدهین همایش صنایع دریایی که در جزیره کیش برگزار شد؛ موفق به دریافت نخستین تندیس و لوح تقدیر این همایش به عنوان پروژه برگزیده صنعت فراساحل شد و از سوی مقامات ارشد دریایی کشور مورد تشویق و تقدیر قرار گرفت.

گفتنی است، گوی شناور (SPM  ) تجهیزی است که جهت انتقال و بارگیری فرآورده های نفتی به کشتی های نفتکش مورد استفاده قرار می‌گیرد. طراحی و ساخت این تجهیز که در اختیار تعداد محدودی از شرکت های دنیا قرار دارد جزء موارد تحریمی اصلی صنعت نفت ایران به شمار می رفته است، این امر نیز موجب شد تا شرکت IOEC در راستای بومی سازی ساخت این تجهیز در ایران، تصمیم به ساخت SPM در داخل کشور بگیرد.

لازم به ذکر است؛ با اعتماد دست اندرکاران شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران به سازندگان داخلی، برای نخستین بار در کشور ساخت تجهیز پیچیده و حساس Product Swivel   مربوط به گوی شناور نیز  از سوی یک شرکت ایرانی انجام شد که اخیرا تست آن نیز با موفقیت به پایان رسیده؛ موضوعی که در تاریخ صنعت فراساحل کشور برای نخستین بار محقق شده است.

براساس گزارش روابط عمومی IOEC، ساخت داخل گوی شناور (SPM  ) و یکی از تجهیزات کلیدی آن موسوم به Product Swivel  همچنین نصب و راه اندازی بسته کامل SPM  شامل زیرسطحی و بخش شناور و اتصالات (floating hoses and Riser) مربوطه از فناورهایی جدیدی است که شرکت مهندسی و تاسیسات دریایی ایران آن را بومی سازی کرده است.

ضرورت بومی سازی تجهیزات صنعت فراساحل در شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران تا اندازه ای است که کمیته ای متشکل از معاونت مهندسی و تامین، بازرگانی، ساخت و روابط عمومی به دستور مدیرعامل، بررسی ساخت داخل تجهیزات این صنعت را با جدیت دنبال می کند.

لازم به ذکر است، ساخت داخل گوی شناور و تجهیزات کلیدی آن از سوی شرکت های ایرانی تنها در راستای اعتماد شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی به شرکت های ایرانی صورت گرفته است.

 

کد خبر : ۴۲۱۵۲۹