خبرگزاری کار ایران

آغاز بهره برداری از پروژه بزرگ مصلای کیش

asdasd
کد خبر : ۳۷۸۴۷۲

پروژه بزرگ مصلای کیش در ماه مبارک رمضان به بهره برداری می رسد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش٫ با اقدامات شبانه روزی انجام شده٫ مصلای کیش همزمان با دومین جمعه ماه مبارک رمضان 28 خرداد مصادف با 11 رمضان الکریم به بهره برداری می رسد.

در بازدید دکتر مونسان و حجت الاسلام و المسلمین علیدادی از روند تکمیل فاز اول مصلای کیش٫ امام جمعه جزیره گفت: یکی از پروژه های موفقی که  در دوره مدیریت دکتر مونسان به بهره برداری رسیده است همین پروژه بزرگ مذهبی است.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی گفت: زمانیکه کلنگ پروژه مصلای بزرگ کیش به زمین زده شد پیش بینی نمی کردیم به این سرعت شاهد بهره برداری از این پروژه بزرگ باشیم.

امام جمعه کیش افزود: در دو سال اخیر در بازدید ها٫ مسئولان محلی و کشوری و در مناسبات مذهبی٫ شهروندان شاهد تحول و تغییرات اساسی در این پروژه بودند که این امر نشانگر تلاش های شبانه روزی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و مجموعه ایشان در تکمیل مصلای بزرگ کیش بود.

وی با اشاره به نزدیک شدن به زمان بهره برداری از این پروژه از زحمات دکتر مونسان تقدیر کرد و گفت: انگیزه و تعهد دو شاخصه مهم مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و همکارانشان بود و باعث شد پروژه مصلای کیش با کار شبانه روزی برای بهره برداری در ماه مبارک رمضان آماده شود.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی از پروژه مصلای کیش به عنوان کاری ماندگار در درگاه خداوند برای دست اندرکاران احداث این پروژه یاد کرد که محلی مناسب برای برگزاری شایسته مراسمات دینی و اجتماعات مذهبی در جزیره کیش است.

وی با اشاره به روند پرشتاب احداث مصلای کیش در دو سال گذشته در خصوص ادامه این روند تا افتتاح پروژه ابراز امیدواری کرد.

پروژه مصلای جزیره کیش یکی از بخش هایی است که طی دو سال قبل به مدد پیگیریهای مستمر و تلاش های شبانه روزی در حال تکمیل و آماده سازی است.

با تاکید دکتر مونسان فاز اول این پروژه که در زمینی به مساحت 15 هزار متر مربع با زیر بنای 4 هزار متر مربع در حال احداث است با کار شبانه روزی تیم اجرایی 28 خرداد به بهره برداری می رسد.

این مصلی دارای شبستان ویژه برادران با وسعت 1760 متر مربع و ظرفیت 2400 نفر و شبستان خواهران به مساحت 890 متر مربع و ظرفیت 1200 نفر است .

از 2 گنبد مصلای کیش، مرحله سفت کاری گنبد داخلی با 385 متر مربع مساحت پوسته به اتمام رسیده و ارتفاع آن تا کف 24 متر است. گنبد بیرونی نیز دارای750 متر مربع مساحت پوسته و ارتفاع آن تا کف مصلی 36 متر است.

مناره این مصلی نیز در وضعیت فعلی با ارتفاع 42 متر ساخته شده که پس از تکمیل به 50 متر ارتفاع خواهد رسید.

برای ساخت این مصلی از بهترین مواد ساختمانی از جمله سنگ مرمر نباتی ممتاز ایرانی در دیواره های شبستان استفاده شده است.

از دیگر بخش های مصلای کیش 2 ساختمان جانبی برای وضو خانه، 6 کلاس آموزشی، 2 کارگاه کامپیوتر، 2 اتاق مخصوص اساتید، 42 سرویس بهداشتی و 6 سرویس بهداشتی ویژه جانبازان و معلولان است. همچنین 1350 متر مربع فضاهای دسترسی به راه پله ها، اتاق های صوت و برق، انبار، آبدارخانه، کودکستان و آسانسور های بزرگ اختصاص دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز