خبرگزاری کار ایران

تاکید مونسان در نشست بازنگری طرح جامع کیش؛

با بررسی وضعیت اقتصادی کشور باید راهکاری برای تحول اقتصادی مناطق آزاد کل کشور ارائه دهیم

asdasd
کد خبر : ۳۵۳۵۶۲

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در نشست بازنگری طرح جامع کیش از متخصصان و مشاوران خواست با نگاهی جامع به مسائل کشور برای رفع چالش های مناطق آزاد راهکار ارائه کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، در این نشست که با حضور مونسان، جمعی از معاونان و مدیران سازمان منطقه آزاد کیش و گروه مشاوران پروژه برگزار شد نتایج طرح ممیزی جزیره کیش با تشریح موضوعات بررسی شده مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به اهمیت طرح جامع و نقش آن در تعیین خط مشی کیش برای رسیدن به توسعه و پیشرفت گفت: نتایج بدست آمده باز هم باید مورد بررسی و پایش قرار گیرد تا با کمترین میزان انحراف طرح جامع کیش باز نگری و اجرایی شود.

 وی افزود در بررسی الگوهای موفق جهان در زمینه مناطق آزاد و گردشگری برای کسب راهکار باید به عنوان مهمترین موضوع شرایط کنونی کشور مورد توجه قرار گیرد و پشتوانه های قانونی کشور ما در خصوص برنامه ها بررسی شود.

علی اصغر مونسان گفت: برای اداره کیش دیگر نمی توان با روشهای گذشته اقدام کرد زیرا در حال حاضر وجود مراکز خرید متنوع و حضور برندها در سراسر کشور باعث شده است سفر با انگیزه خرید کاهش یابد در این زمان نیاز است به توسعه دیگر جاذبه ها و جذب گردشگر تجاری بپردازیم. البته خوش فکری سرمایه گذاران مراکز خرید در کیش باعث شده است با ایده های نو امکاناتی را در بازارهای جزیره ایجاد کنند که در دیگر نقاط کشور وجود ندارد.

وی وجود بروکراسی سنگین حاکم بر فضای اقتصادی کشور را یکی از مهمترین موانع بر سر راه سرمایه گذاران خارجی دانست و افزود: رشد و توسعه مناطق آزاد نیازمند بهبود فضای عمومی کسب وکار و اقتصاد کشور است پس باید در پی راهکارهای مناسبی برای کشور باشیم تا از فضای پسا برجام در مسیر اصلاح بروکراسی های اقتصادی استفاده کنیم.

مونسان تاکید کرد: درکنار اجرای ماموریتمان بدنبال ایجاد راهکار و مزیت های جدید هم هستیم اما برای تبیین مسیری روشن برای آینده باید تمامی راهکارها براساس تطبیق مسایل با شرایط واقعی کشور باشد و برای این موضوع شناسایی چالش های مناطق آزاد و راهکارهای رفع آن  ضروری است.

به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش علاوه بر الکترونیکی کردن فرآیندها و معرفی 8 سامانه الکترونیکی در سال جاری، طرح های بزرگتری نیز در دست طراحی است که از آن جمله، تبدیل کیش به قطب فعالیت شرکت های خارجی، اجرای پروژه شهر هوشمند و در پی آن شهر رسانه، فعالیت شرکت های آی تی وآی سیتی توسعه صنایع شیلات و  ارتقاء شبکه تلفن همراه است.

مونسان در پایان از کارشناسان و مشاوران خواست طرح ها و راهکارهای خود را در راستای توسعه کیش براساس اسناد بالا دستی کشور، برنامه ششم توسعه و برنامه های اقتصاد مقاومتی طراحی و پیشنهاد کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز