خبرگزاری کار ایران

دیدار سرپرست منطقه آزاد قشم با رییس مرکز پژوهش های مجلس؛

جلالی: مناطق آزاد پیشگام توسعه اقتصادی کشور / شعبانی‌فرد: مناطق آزاد، محور اقتصاد مقاومتی

asdasd
کد خبر : ۲۴۸۶۷۴

جلالی: پتانسیل‌های اقتصادی قشم در زمینه نفت و انتقال آن به بازارهای جهانی مزیت‌های خوبی برای این منطقه به وجود آورده است / شعبانی فر: جزیره قشم پتانسیل‌های مناسبی جهت رشد و توسعه دارد.

رییس مرکز پژوهش های مجلس با توجه به اهمیت مناطق آزاد تجاری در امر توسعه صادرات، گفت: جزیره قشم می تواند پیشگام توسعه اقتصادی کشور و حرکت در مسیر منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص تحقق اقتصاد مقاومتی باشد.

به گزارش ایلنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، علی‌اکبر شعبانی‌فرد سرپرست منطقه آزاد قشم، با حضور در مرکز پژوهش‌های مجلس با کاظم جلالی رییس این مرکز دیدار و گفتگو کرد.

کاظم جلالی در این نشست با توجه به اهمیت مناطق آزاد تجاری در امر توسعه صادرات، گفت: اگر این مناطق در برنامه‌ریزی‌های خود اهداف توسعه‌ای را مدنظر قرار دهند با توسعه صادرات و با استفاده از معافیت‌های مالیاتی که قانون برای آنها درنظر گرفته است می‌توان زمینه‌های پیشرفت و رشد اقتصادی کشور را فراهم آورد.

وی با اشاره به پتانسیل‌های موجود در منطقه آزاد قشم، تصریح کرد: جزیر قشم منطقه‌ای مهم و استراتژیک سیاست و اقتصادی برای ایران است که می‌توان از آن به عنوان الماس ایران در خلیج فارس نام برد.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس، تاکید کرد: پتانسیل‌های اقتصادی قشم در زمینه نفت و انتقال آن به بازارهای جهانی مزیت‌های خوبی برای این منطقه به وجود آورده است که سرمایه‌گذاری در این بخش می‌تواند، در کنار اشتغال‌زایی، ارزآوری مناسبی برای کشور به همراه داشته باشد.

وی منابع گازی جزیره قشم را موقعیتی ارزنده‌ای برای اشتغال و صادرات گاز دانست و یادآور شد: در کنار منابع نفتی باید به منظور عمل به دستورات رهبر معظم انقلاب در مسیر کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی، بهره‌برداری از معادن ارزشمند جزیره قشم در دستور کار قرار بگیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در ادامه این نشست با اشاره به تجارب سرپرست منطقه آزاد قشم، گفت: تجارب ارزنده آقای شعبانی‌فرد در زمان استانداری استان های مختلف کمک خواهد نمود تا توسعه همه جانبه منطقه آزاد قشم در دستور کار قرار بگیرد که این امر در نهایت به ارتقا جایگاه جزیره قشم در عرصه ملی و بین‌المللی می‌انجامد.

وی ادامه داد: آب‌رسانی به مناطق و روستای محروم جزیر قشم از اقدامات مهمی بود که از سوی مدیریت جدید این منطقه به انجام رسیده است و خوشحالی مردم این خطه را به همراه داشته است.

جلالی، با بیان اینکه جزیره قشم از نظر وسعت بالاتر از بسیاری از کشورهای دنیا قرار دارد، تصریح کرد: جزیره قشم با اتخاذ سیاست‌های اقتصادی مناسب می‌تواند به منبع درآمدزایی ارزشمند ایران اسلامی در حوزه‌ گردشگری و منابع معدنی و ترانزیت کالا در بخش دریایی و هوایی تبدیل شود.

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب و ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از سوی ایشان، تاکید کرد: جزیره قشم می‌تواند پیشگام توسعه اقتصادی کشور و حرکت در مسیر منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص تحقق اقتصاد مقاومتی باشد.

علی‌اکبر شعبانی‌فرد نیز در این نشست، با تشریح عملکرد منطقه آزاد در سال ۹۳، گفت: جزیره قشم پتانسیل‌های مناسبی جهت رشد و توسعه دارد که باید به بهترین شکل ممکن از آنها در جهت رونق اقتصادی و اشتغالزایی در این جزیره بهره گرفت.

وی با بیان اینکه پروژه‌ ساخت پایانه نفتی جهت ذخیره‌سازی نفت تا حد ۲۰ میلیون بشکه در قشم در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: این پروژه در ۳ فاز به بهره‌برداری خواهد رسید که ذخیره‌سازی ۴/۶ میلیون بشکه‌ای نفت در فاز اول با سرمایه گذاری ارزی و ریالی و مشارکت بخش خصوصی انجام می‌پذیرد.

سرپرست منطقه آزاد قشم، پروژه پل خلیج فارس را نقطه عطفی در مسیر پیشبرد اهداف توسعه‌ای قشم دانست و یادآور شد: با بهره‌برداری از پروژه ارزشمند پل خلیج فارس تا پایان سال ۹۵، جزیره قشم جایگاه ارزنده‌ای در مبادلات کالا و مسافر در کریدور شمال جنوب پیدا خواهد کرد.

وی در تشریح پروژه‌های انجام شده و در حال احداثجزیره قشم گفت: پرورش ماهی در قفس پروژه‌ای ارزنده در قشم به حساب می‌آید که زمینه درآمدزایی مطلوبی برای این جزیره و کشور به همراه خواهد داشت.

شعبانی‌فرد عنوان کرد: جهت رفاه حال ساکنان جزیره قشم و ارتقا بخش سلامت این جزیر، بیمارستان فاطمه الزهرا(س) توسعه یافته و تجهیزات مناسبی برای آن تدارک دیده شده است که اقدامات لازم برای آن با رشد ۹۷ درصدی به زودی به پایان می‌رسد و ۱۰۲ تخت بیمارستانی جهت پذیرش بیماران جزیر قشم آماده ارائه خدمت است.

سرپرست منطقه آزاد قشم با تاکید بر اهمیت توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب درخصوص اقتصاد مقاومتی، تصریح کرد: مناطق آزاد با درپیش گرفتن توسعه صادرات غیرنفتی می‌توانند به عنوان محور اقتصاد مقاومتی پیشروی تحقق اهداف این سیاست ارزنده باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز