خبرگزاری کار ایران

هند در ایران منطقه ویژه اقتصادی پسگرد ایجاد می کند

asdasd
کد خبر : ۲۳۴۴۶۳

دهلی نو با ایجاد منطقه ویژه اقتصادی پسگرد(reverse SEZ) در کشورهایی که مواد اولیه فراوان دارند، کارخانه های تولیدی خود را در آن مناطق احداثمی کند و محصول نهایی آن کارخانه ها را دوباره به صورت واردات به هند باز می گرداند.

دهلی نو روز چهارشنبه از تصمیم خود برای سرمایه گذاری در ایران و تاسیس مناطق ویژه اقتصادی پسگرد خبر داد.

به گزارش ایلنا از تارنمای ' ایندیا تایمز از دهلی، ' آنانت کومار وزیر محصولات شیمیایی و کودهای کشاورزی در دولت هند، روز چهارشنبه در دیدار با ' غلامرضا انصاری ' سفیر ایران در هند از تمایل دهلی نو برای سرمایه گذاری و تاسیس مناطق ویژه اقتصادی پسگرد(reverse SEZ) در ایران و به ویژه در بخش های مربوط به صنایع پتروشیمی و کودهای کشاورزی خبر داد و گفت مناطق یادشده می توانند کالاهایی با قدرت رقابت در بازارهای جهانی تولید کنند.

دهلی نو با ایجاد ' منطقه ویژه اقتصادی پسگرد(reverse SEZ) در کشورهایی که مواد اولیه فراوان دارند، کارخانه های تولیدی خود را در آن مناطق احداثمی کند و محصول نهایی آن کارخانه ها را دوباره به صورت واردات به هند باز می گرداند.

گفته می شود شرکت های دولتی RCF و GNFCL پیشاپیش، طرح هایی را برای تاسیس کارخانه های ' اوره – آمونیاک ' در ایران ارایه کرده اند.

آنانت کومار گفت: کارگروه مشترکی از کارشناسان ایرانی و هندی، زمینه های همکاری را بررسی خواهند کرد.

غلامرضا انصاری نیز در این ملاقات از آنانت کومار برای دیدار از ایران دعوت کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز