خبرگزاری کار ایران

اعلام آمادگی نمایندگان شرکت های اروپایی برای سرمایه گذاری در ایران

asdasd
کد خبر : ۲۱۶۹۴۰

ایران امن ترین کشور منطقه است وجزیره کیش نیز باتوجه به منطقه آزاد بودن و شرایط سهل حضور سرمایه گذاران خارجی مکانی مناسب برای فعالیت های اقتصادی وگردشگری است.

تعدادی از نمایندگان شرکت های اروپایی شرکت کننده در نخستین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک، بیمه، بازار سرمایه و خصوصی سازی و ششمین نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری کشور برای برقراری همکاری و سرمایه گذاری در ایران و جزیره کیش اعلام آمادگی کردند.

به گزارش ایلنا و به نقل از سازمان منطقه ازاد کیش، در نشستی که با مشاورعالی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش مطرح شد برخی نمایندگان شرکت های اروپایی حاضر دراین نمایشگاه ها برای برقراری همکاری وسرمایه گذاری درایران وجزیره کیش اعلام آمادگی کردند.

رسول کشت پور در این دیدار به ۳۴ مزیت اقتصادی جزیره کیش, فضای سیاسی واقتصادی کشور اشاره کرد و افزود: برگزاری این نمایشگاه ها فرصتی مناسب برای برقراری همکاری های تجاری, مالی وگردشگری بین ایران وکشورهای اروپایی است.

وی گفت: ایران امن ترین کشور منطقه است وجزیره کیش نیز باتوجه به منطقه آزاد بودن و شرایط سهل حضور سرمایه گذاران خارجی مکانی مناسب برای فعالیت های اقتصادی وگردشگری است.

مشاورعالی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از تجارت، گردشگری، تبدیل شدن به هاب اقتصادی وگردشگری درمنطقه ودستیابی به مفهوم دروازه ای با هدف برقراری مبادلات اقتصادی از مسیرکیش به عنوان چهار هدف اصلی تعریف شده برای توسعه این جزیره درطرح جامع یاد کرد.

یکی از نمایندگان و فعالان اقتصادی که اهل قبرس است با ابراز رضایت از میزبانی ایرانیان برای حضور درنمایشگاه ها وهمایش های آینده نیز اعلام آمادگی کرد.

وی گفت: با شناختی که ما از فرصت های مناسب سرمایه گذاری درایران وکیش پیدا کرده ایم نسبت به برنامه ریزی برای حضور سرمایه گذاران علاقمند اروپایی درجزیره کیش اقدام خواهیم کرد.

این نماینده اقتصادی با ابراز امیدواری برای رفع تحریم ها درپاسخ به سوال کشت پور مبنی بر واهمه شرکت ها وسرمایه گذاران اروپایی از تحریم ها وتهدیدهای دولت امریکا گفت: حضور ما دراین نمایشگاه نمایانگرعلاقمندی ما به همکاری با ایران است وبدون هیچ ترسی از امریکا روابط وهمکاری های خود را با کشور ایران ادامه خواهیم داد.

راشا قهرمانی اهل روسیه وعضو اتاق مشترک ایران و روسیه و سرمایه گذار۴ شرکت ایرانی که در حوزه های مختلف اقتصادی درکیش فعالیت می کند نیز گفت: کشور روسیه نیز مانند ایران درگیر تحریم های زیادی است.

وی درمورد انجام فعالیت های اقتصادی درزمینه یاداشت های تفاهمی که بین ایران وروسیه امضا می شود اعلام آمادگی کرد.

یکی از حاضران دراین نشست عضو گروه زنان کارآفرین اتحادیه اروپا بود که ضمن ابراز خرسندی ازحضور درکیش گفت: برخلاف تبلیغات منفی، ایران کشوری توسعه یافته است وفرصت های زیادی برای سرمایه گذاری دراین کشور برای خارجی ها فراهم است.

وی افزود: ایران وجزیره کیش مقصد امن گردشگری وسرمایه گذاری است واین جمله پیام من برای جامعه زنان کارآفرین اروپاست.

توسعه تجارت بین ایران واتحادیه اروپا, ایجاد مسیر گردشگری بین کیش، یونان وسایر کشورهای اروپایی وبرقراری ارتباطات تجاری با این کشورها از دیگر موارد مطرح شده دراین نشست بود.

نخستین نمایشگاه بین المللی بانک، بورس، بیمه، بازار سرمایه و خصوصی سازی و ششمین نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری کیش جمعه شب به کار خود پایان داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز