خبرگزاری کار ایران

همزمان با دهه فجر

افتتاح بیمارستان ۵۵ تختخوابی زابل

asdasd
کد خبر : ۲۴۹۸۶۶

بیمارستان ۵۵ تختخوابی زابل از ۴ سال پیش تجهیز و آماده شده بود اما به سبب نداشتن نیروی انسانی مورد نیاز، راه اندازی نشده بود که با اقدامات انجام شده اکنون آماده بهره برداری است و افتتاح می شود.

نوربخش امروز در مراسم افتتاح بیمارستان ۵۵ تختخوابی زابل افزود: در دولت تدبیر و امید گام‌های بزرگی برای رفع دغدغه بهداشت و درمان برداشته شده است به طوری که امروزه کمتر از شش درصد هزینه درمان از مردم گرفته می‌شود.

وی اظهار داشت: بر اساس آخرین آمار هم اکنون بیش از ۳۹ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در کشور زیر پوشش سازمان تامین اجتماعی قرار دارند و اولویت این سازمان ارائه بهتر خدمات به آنان است.

وی تاکید کرد: علاوه بر اقدامات خوب در بخش بیمه‌ای، با تخصیص ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار در سال ۹۳ گام‌های موثری در بخش درمان برداشته شد.

رییس سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: امسال پس از گذشت ۱۰ سال، ماده ۹۶ تامین اجتماعی اجرا شد و حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران که افزون بر پنج میلیون نفر هستند، ۲۵ درصد افزایش یافت.

وی با ابراز تاسف گفت: بیش از ۴۵ درصد از مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی حداقل حقوق و دستمزد را می‌گیرند.

وی افزود: به مناسبت گرامی داشت ایام الله دهه فجر ۳۶ پروژه مهم تامین اجتماعی شامل سه بیمارستان و ۳۳ پروژه بیمه‌ای و درمانی در سراسر کشور آماده و راه اندازی آن‌ها از روزهای نخست این ایام آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

نوربخش گفت: با افتتاح بیمارستان ۵۵ تختخوابی هامون، شاهد گام‌های موثر و خوبی در بهبود بخش درمان مردم منطقه سیستان خواهیم بود.

وی از نقش رییس دانشگاه علوم پزشکی زابل در رابطه با راه اندازی بیمارستان هامون تشکر کرد و گفت: پس از گذشت چند سال، امروز شاهد راه اندازی این پروژه بودیم.

بهربرداری از پلی کلینیک امام جعفر صادق(ع) زاهدان

در مراسمی با حضور آیت الله سلیمانی، نماینده مقام معظم رهبری در استان سیستان و بلوچستان، دکتر سید تقی نوربخش، مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی، و معاونان این سازمان، مدیران و مسوولان دستگاههای مختلف افتتاح شد.

مدیر درمان اداره کل تامین اجتماعی سیستان و بلوچستان در حاشیه این مراسم به خبرنگار ما گفت: ساختمان پلی کلینیک تخصصی امام جعفر صادق(ع) با چهار هزار و ۲۰۰ متر مربع در دو طبقه با اعتباری افزون بر ۸۰ میلیارد ریال ساخته شده است.

محمد اباذری افزود: درمانگاه امام جعفر صادق(ع) نخستین درمانگاه سازمان تامین اجتماعی در استان سیستان و بلوچستان بود که به سبب قدمت ساختمان، تخریب و بنایی مجهز با بخش‌های داخلی، آزمایشگاه، چشم پزشکی، گوش و حلق و بینی، دندانپزشکی، قلب، زنان و زایمان، جراحی، ارتوپدی، رادیولژی و سونوگرافی و داروخانه ساخته شد.

سید محمد تقی نوربخش همچنین در دیدار با نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان افزود: تعدادی از این پروژه‌ها در چند روز گذشته به بهره برداری رسیده و بقیه آن‌ها تا پایان دهه مبارک فجر راه اندازی می‌شود.

وی بیان کرد: بهره برداری پلی کلینیک تخصصی امام جعفر صادق(ع) زاهدان با ۸۰ میلیارد ریال اعتبار و بیمارستان ۵۵ تختخوابی زابل از جمله طرح‌های این سازمان در ایام الله دهه فجر است.

وی بیان کرد: بیمارستان ۵۵ تختخوابی زابل از۴ سال پیش تجهیز و آماده شده بود اما به سبب نداشتن نیروی انسانی مورد نیاز، راه اندازی نشده بود که با اقدامات انجام شده اکنون آماده بهره برداری است و افتتاح می‌شود.

وی همچنین بیمارستان ۳۰۰ تختخوایی پیامبر اعظم(ص) کرمان، بیمارستان ۳۲ تختخوابی ایلام، طرح توسعه بیمارستان آیت الله کاشانی تهران، درمانگاه‌های تخصصی یزد، رودان و سمنان، پلی کلینیک تخصصی شماره دو ارومیه و توسعه بال‌های بیمارستان خاتم الانبیا(ص) گنبد را از دیگر پروژه دهه فجر تامین اجتماعی ذکر کرد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: هم اکنون ۳۹ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در سراسر کشور زیر پوشش تامین اجتماعی قرار دارند که بیشتر آنان اقشار کم درآمد و مولد هستند.

نوربخش با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی در دولت تدبیر و امید توانست اعتماد سازی بین بیمه شدگان و این سازمان را ایجاد کند، گفت: سازمان تامین اجتماعی سه راهبرد را برای خود تعریف کرده که نخستین آن عدالت در توزیع خدمات درمانی و بیمه‌ای است به‌طوری که از ۳۶ پروژه دهه فجر بیشتر آن‌ها در مناطق کم توسعه یافته ساخته شده است.

وی افزود: راهبرد دوم همکاری جدی بین بخشی سازمان با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است که در سایه این همکاری یکی از دغدغه‌های اصلی رهبر معظم انقلاب مبنی بر توجه ویژه به سلامت مردم در حال تکوین و تکمیل است.

این مقام مسوول ادامه داد: راهبرد سوم این سازمان در رابطه با موارد بیمه‌ای و حتی اقتصادی است به‌گونه‌ای که هیچگاه بدون کار‌شناسی و محقق شدن وعده‌ها، طرح و پروژه‌ای را آغاز نخواهیم کرد.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان نیز در این دیدار از تلاش‌های مجموعه سازمان تامین اجتماعی به‌ویژه مدیریت درمان این سازمان در سیستان و بلوچستان قدردانی کرد.

آیت الله عباسعلی سلیمانی با تبریک ایام الله دهه فجر اظهار داشت: از توجه ویژه دولت به طرح سلامت سپاسگزارم زیرا دولت در این زمینه گامهای بلندی برداشته است.

بهره برداری از تامین اجنماعی شعبه شهرستان هیرمند

در مراسم افتتاح این شعبه دکتر سید تقی نوربخش مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی و نمایندگان مردم زابل در مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.

واحد بیمه‌ای تأمین اجتماعی شهرستان هیرمند از وضعیت اقماری به شعبه تیپ ۵ ارتقا یافت و با ۱۱ نفر نیروی انسانی به بیمه شدگان منطقه خدمات ارائه می‌کند.

شعبه تأمین اجتماعی هیرمند بیش از ۳ هزار و۲۰۰بیمه شده و۱۷۳ مستمری بگیر را تحت پوشش دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز