خبرگزاری کار ایران

افتتاح ۴۰۵ میلیارد تومان پروژه راه و شهرسازی گیلان در دهه فجر

asdasd
کد خبر : ۲۴۵۲۷۰

امسال با انعقاد تفاهمنامه با بخش خصوصی هزار و ۳۵۷ کیلومتر از راه‌های روستایی، زیرپوشش آسفالت قرار می‌گیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان از افتتاح ۴۰۵ میلیارد تومان، پروژه راه و شهرسازی این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از رشت، شعبانعلی خاوری در نشست راه و شهرسازی گیلان با اشاره به افتتاح پروژههای این نهاد در دهه فجر اظهار کرد: وقوع انقلاب اسلامی موجب تحول درراستای محرومیتزدایی و عمران و آبادی کشور شده است.

وی با اشاره به اینکه اجرای پروژههای راهسازی در مناطق مختلف به ویژه در نقاط محروم و روستاها، یکی از مهمترین رویکردهای دولت است،تصریح کرد:گستردگی پروژههای مسکن مهر نیز در نوع خود قابل توجه است.

مدیر کل راه و شهرسازی گیلان از افتتاح۸۲پروژه راه و شهرسازی این استان در دهه مبارک فجر خبر داد و گفت: این پروژهها با اعتباری بالغ بر ۴۰۵ میلیارد تومان، مورد بهرهبرداری قرار میگیرند.

خاوری افتتاح پروژههای مسکن مهر در دهه فجر را از دیگر برنامهها برشمرد و افزود:بهرهبرداری از ۵ هزار و ۹۸۶ واحد مسکن مهر،روکش ۱۷۲ کیلومتر از راههای اصلی و فرعی از دیگر برنامهها است.

ویبهسازی و آسفالت راه روستایی، روکش آسفالت راههای روستایی فرعی و اصلی، احداثآبنما و تکمیل رادیه و برید پلها،اجرای روشنایی، احداثپل عابر و ارتباطی و… را از پروژههای دهه مبارک فجر عنوان کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان،توسعه راههای مواصلاتی روستایی در استان را از اهداف مهم خواند و تصریح کرد: امسال با انعقاد تفاهمنامه با بخش خصوصی، هزار و ۳۵۷ کیلومتر از راههای روستایی زیرپوشش آسفالت قرار میگیرد.

وی با بیان اینکه پس از انقلاب اسلامی بیش از ۹۵ درصد آسفالت در گیلان انجام شد، ادامه داد: اکنون۸هزار و۹۰۰کیلومتر راه روستایی در استان موجود بوده که از این میزان ۴ هزار کیلومتر آن از آسفالت برخوردار است.

وی افزاد: با تحقق این امر ۵۰ درصد روستاهای باقی مانده فاقد آسفالت که معادل ۶۷۴ روستا است، از راه ایمن برخوردار میشوند.

به گفته خاوریدر آستانه سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامیبیش از ۲۸ هزار خانوار از فعالیتهای عمرانی راه و شهرسازی گیلان بهرهمند میشوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز