خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان خبر داد:

پوشش امدادی به زائران اربعین حسینی در مرزهای شلمچه و چذابه

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان، از پوشش امدادی عوامل این جمعیت در مرزهای شلمچه و چذابه به زائران اربعین حسینی، خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، علی خدادادی امروز اظهار کرد: پوشش امدادی زائران اربعین حسینی تا امروز به‌ صورت منظم و قابل قبولی انجام گرفته است.

وی با اشاره به اقدامات عمده جمعیت هلال احمر، تصریح کرد: پوشش امدادی و اجرای عملیات های امداد و نجات در مسیرهای منتهی به مرزهای چذابه و شلمچه با توجه به مشکلات ناشی از فشارهای پیاده‌روی و آب و هوای مرزی خوزستان و عود کردن برخی از بیماری‌ها در حال انجام است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان تصریح کرد: توسط این جمعیت تاکنون در مرز چذابه، به دو هزار و ۱۲۷ تن، خدمات درمان سرپائی ارائه و از ۶۳۱ تن، تست فشار و قند خون گرفته شده است. همچنین ۲۹ تن توسط عوامل امدادی هلال احمر به مراکز درمانی منتقل شده اند.

خدادادی با اشاره به ارائه خدمات امدادی از ۱۷ آبان و تداوم آن تا سه روز پس از اربعین افزود: در مرز شلمچه ۱۱ تن به مراکز درمانی منتقل شده اند و از ۲۷۰ تن، تست فشار و قند خون گرفته شده است. همچنین، ۱۸۳۹  تن، از خدمات درمان سرپایی این جمعیت بهره مند شده اند.

مسئول کمیته امداد و نجات ستاد اربعین حسینی(ع) خوزستان با بیان اینکه در مجموع، بیش از یک هزار نفر در اجرای طرح لبیک یا حسین(ع) جمعیت هلال احمر استان مشارکت می کنند، تصریح کرد: در کل، ۲۱۵ تن از کارکنان، امدادگران و نجاتگران این جمعیت در هر روز در قالب ۱۱ پست امدادی و دو قرارگاه مرکزی در مرزهای چذابه و شلمچه توسط ۲۷ آمبولانس و ۶ موتورلانس به زائران اربعین حسینی(ع) ارائه خدمت می کنند.

وی افزود: دو فروند بالگرد جمعیت هلال احمر در مرزهای شلمچه و چذابه در ایام اربعین حسینی(ع)، به مدت ۱۴ روز مستقر شده و برای ارائه خدمت در مواقع بحرانی آماده باش هستند.

خدادادی همچنین از استقرار ۲ خودروی ارتباطات سیار به منظور ایجاد ارتباط بین نیروهای امدادی در دو مرز خروجی خبر داد و گفت: ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۷ خودروی نجات، ۱۵ خودروی پشتیبانی و ۱۰ موتورسیکلت امدادی نیز در مرزهای چذابه و شلمچه کار امدادرسانی به زائرین اربعین را تسهیل می کنند.

 

کد خبر : ۴۲۸۵۳۶