خبرگزاری کار ایران

غرویان: امیرکبیر مصداق «حب الوطن من الایمان» بود

asdasd
کد خبر : ۲۳۷۸۲۹

بدلیل علاقه به وطن، در جهت عزمت سرزمین کهن ایران اقدام کرد و در این راه با وجود سختی هایی که داشت اقدامات سیاسی، اقتصادی و عمرانی فراوانی را انجام داد.

مدرس حوزه و دانشگاه گفت: فرهنگ از قبل تلاش برای معرفی چهره‌های ملی بزرگی همچون امیرکبیر می تواند ارزش خود را به جهانیان نشان دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسن غرویان در گفت و گو با خبرنگار «ایلنا» درباره شخصیت امیرکبیر اظهار کرد: مهمترین موضوعی که درباره این شخصیت می توان به آن اشاره کرد، براساس این حدیثمعروف است که «حب الوطن من الایمان» یعنی دوست داشتن وطن از ایمان محسوب می شود.

این مدرس حوزه و دانشگاه افزود: بنابراین حس ناسیونالیستی داشتن و وطن پرستی یکی از ارزش های دینی نیز محسوب می شود که امیرکبیر به دلیل علاقه ای که به ایران داشته است بسیار در آن گام برداشته است.

وی با اشاره به اینکه امیرکبیر شخصیت ملی بزرگی محسوب می‌شود، افزود: وی بدلیل علاقه به وطن، در جهت عزمت سرزمین کهن ایران اقدام کرد و در این راه با وجود سختی هایی که داشت اقدامات سیاسی، اقتصادی و عمرانی فراوانی را انجام داد.

وی ادامه داد: همه این فعالیت‌ها و کارهایی که توسط وی صورت گرفت چون در جهت عزمت و شکوه ملت، خاک و سرزمین ایران بوده، از نظر دینی نیز با ارزش است.

این عضو هیات علمی جامعه المصطفی به تلاش‌های امیرکبیر در بالا بردن فرهنگ و حکمت ایرانی اشاره کرد و گفت: ایران از گذشته‌های دور و از نظر فرهنگی سابقه حکمت، فلسفه، عرفان، فرهنگ و ارزش‌های انسانی و الهی دارد از این جهت تلاش‌های امیرکبیر برای درخشان جلوه دادن تلاش های ایرانیان و از سوی دیگر بالابردن فرهنگ و ارزش های انسانی و الهی بسیار ارزشمند بوده است.

حجت الاسلام محسن غرویان افزود: بنابراین باید این سرمایه‌های ملی را حفظ کنیم چون دین و فرهنگ از قبل همین گونه تلاش‌ها می تواند ارزش خود را به جهانیان نشان دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز