خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی استاندار مرکزی مطرح کرد:

ارتقاء فرهنگ کارآفرینی از اولویت‌های شورای آموزش و پرورش استان است

معاون سیاسی استاندار مرکزی گفت: ارتقاء فرهنگ کارآفرینی از اولویت‌های شورای آموزش و پرورش این استان است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی استانداری مرکزی، حسن بیگی آموزش و ارتقاء فرهنگ کارآفرینی را یکی از اولویت‌های شورای آموزش و پرورش استان مرکزی عنوان کرد و گفت: اجرای این طرح در تمام دولت‌ها مطرح بوده است اما در دولت یازدهم اقدام‌های اولیه اجرای آن در آموزش و پرورش استان کلیدخورده است و باید اجرای آن توسط مسئولان ذیربط سرعت بحشیده شود.

وی، در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری استفاده از ظرفیت صنایع در آموزش و پرورش گفت: برای نزدیکی صنعت و آموزش و پرورش و استفاده از ظرفیت‌های این بخش نیاز است دفتر همکاری صنعت و آموزش و پرورش تشکیل شود و از ظرفیت‌های صنعت برای آموزش دانش آموزان بهره‌برداری لازم صورت گیرد.
 
حسن بیگی گفت:  خیران مدرسه ساز این استان رتبه نخست ایجاد فضای آموزشی را در کشور به خود اختصاص داده‌اند و این شاخص بیانگر بالا بودن سهم مشارکت‌های مردم مسئولیت پذیری اجتماعی موثر است.
 
وی افزود: خیران مدرسه ساز این استان با ساخت 600 واحد آموزشی توانسته‌اند بر جایگاه نخست کشوری در این شاخص تکیه بزنند و نیاز است مسئولان استانی برای توسعه افزایش این اقدامات همکاری لازم را با این خیران داشته باشند.
 
وی ادامه داد: خیران مدرسه ساز استان مرکزی 73 طرح آموزشی با 80 هزار متر مربع زیر بنا و 529 کلاس درس به ارزش بیش از 700 میلیارد ریال در این استان در دست اجرا دارند که این اقدام نقش به سزایی در نوسازی، به‌سازی فضاهای آموزشی و ارتقا آموزش دارد.
 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری در بخش دیگری از سخنانش در خصوص آغاز به کار ستاد انتخابات استان مرکزی گفت: فضای سیاسی استان رفته رفته انتخاباتی می‌شود و نیاز است مردم و مسئولان در این فرصت باقی مانده تا روز رای‌گیری ضمن حفظ و تقویت نشاط انتخاباتی و تلاش برای مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای، شاخص‌های گزینش برتر و لزوم انتخاب آگاهانه را در دستور کار داشته باشند.
 
حسن بیگی افزود: نقد منصفانه دولت برای رفع مشکلات و پیشبرد اهداف کشور کار خوب و پسندیده‌ای است اما، تخریب دولت و سیاه‌نمایی اقدام‌های مثبت کار دوستداران نظام نیست و سوء استفاده دشمنان را به همراه دارد.
 
گفتنی است در این نشست مدیر کل آموزش و پرورش استان نیز سخنانی را بیان کرد.

کد خبر : ۴۴۵۵۳۷