خبرگزاری کار ایران

افتتاح بخش اطفال و چشم پزشکی بیمارستان امیرکبیر اراک

همزمان با هفتمین روز دهه فجر ساختمان جدید بخش اطفال و چشم پزشکی بیمارستان امیرکبیر اراک با حضور استاندلر مرکزی و مسئولان استان افتتاح شد.

 به گزارش ایلنا از اراک رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک با بیان این که  25 درصد هزینه بهسازی انجام شده در بخش اطفال با کمک خیرین استان فراهم شده است گفت: این بیمارستان تنها بیمارستان تخصصی اطفال در استان است وساختمان جدید بخش اطفال در چهار طبقه در زیربنای 2400مترمربع برای ارائه خدمات درمانی بهتر به کودکان تجهیز و آماده شده است.

حسن طاهراحمدی مجموع بخش جدید را شامل 53 تخت در مرکز اطفال بخش NICUنوزادان و تخصصی اطفال عنوان کرد و افزود : برای بهسازی وتجهیز این بخش یک ونیم میلیارد تومان هزینه شده که 25درصد آن را خیرین اهدا کرده اند .

وی  این اقدامات را در راستای ارتقای خدمات کیفی در حوزه سلامت که به مدد برنامه تحول نظام سلامت محقق شده است برشمرد .

وی اظهار کرد: هدف‌گذاری دولت در برنامه تحول نظام سلامت با بسته‌های خدمتی متنوع ارتقای سطح رضایت‌مندی مردم را در پی داشت و در استان مرکزی در حدود دو سال اخیر اجرای این برنامه با افزایش مساحت و بهسازی مراکز درمانی توام بوده است.

همراه با بخش جدید اطفال ، بخش چشم و گوش و حلق وبینی این بیمارستان نیز افتتاح شد؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک  در ادامه هزینه صرف شده برای افزایش مساحت و بهسازی و هتلینگ انجام شده در این بخش را بالغ بر 900میلیون تومان عنوان کرد و افزود: در راستای نظام تحول سلامت هتلینگ بیمارستان تجهیز شده و حدود 550میلیون تومان هم برای بازسازی سایر بخش‌های بیمارستان در بخش قلب، تکمیل تجهیزات و تامین پرستار و اتاق پرستاران هزینه شده است.

حسن طاهراحمدی راه‌اندازی 85 پایگاه و 24 مرکز سلامت جامع  در مناطق شهری و روستایی استان را از دیگر برنامه‌های دهه مبارک فجر در استان برشمرد و  گفت: برای تجهیز و راه‌اندازی مراکز درمانی در استان سال گذشته 300 میلیارد ریال هزینه شد و در حال حاضر تمامی خانه بهداشت روستایی و منطقه‌های حاشیه نشین شهری در استان مرکزی دارای پزشک و سطح خدمات مطلوب در نظام مراقبت و پیشگیری هستند.

وی خاطرنشان کرد: در قالب خدمات برنامه تحول نظام سلامت در استان تعمیرات اساسی 61 مرکز درمانی  و تجهیز 29 مرکز به تجهیزات تخصصی دندانپزشکی نیز محقق شده است.

کد خبر : ۳۴۴۹۰۸