خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی:

تا پایان سال ۶۰ درصد جمعیت استان از طرح‌های فاضلاب برخوردار می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۲۲۸۵۰۱

شاخص بهره‌مندی جمعیت استان از طرح‌های فاضلاب تا پایان سال به ۶۰ درصد خواهد رسید.

شاخص بهره‌مندی جمعیت استان از طرح‌های فاضلاب تا پایان سال به ۶۰ درصد خواهد رسید.

مدیر عامل شرکت آب وفاضلاب استان مرکزی در حاشیه مراسم بهره برداری از طرح‌های آبرسانی به شهرستان‌های ساوه و دلیجان درگفتگو با ایلنا ضمن تاکید بر این مطلب افزود: هم اکنون شاخص بهره‌مندی استان از طرح‌های فاضلاب حدود ۵۷ درصد است که تا پایان سال این رقم به ۶۰ درصد خواهد رسید و با بهره‌برداری کامل از تصفیه خانه فاضلاب شهرستان ساوه با ظرفیت ۴۰۰ لیتر در ثانیه، این شاخص به ۷۵ درصد می‌رسد.

عبدالرضا خلیلی در خصوص افتتاح طرح آبرسانی به ساوه از سد الغدیر این شهرستان نیز گفت: شهرستان ساوه به عنوان دومین شهرستان استان مرکزی از لحاظ جمعیت، از تاسیسات آبرسانی پراکنده‌ای برخوردار بود که با اجرای این طرح و احداثتصفیه خانه آب و ایستگاه پمپاژ به ظرفیت ۵۷۵ لیتر درثانیه، گام مهمی در حوزه تامین و توزیع آب در این منطقه برداشته شد.

وی با بیان اینکه این طرح با صرف هزینه‌ای معادل ۷۷۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید، افزود: سایت تصفیه خانه شامل کانال ورودی، اشغالگیر مکانیکی، ساختمان شیمیایی، تاسیسات ازن زنی، حوضچه اختلاط، زلال ساز‌ها، ساختمان فیلتراسیون، پمپاژ بک‌واش، مخزن ریکاوری، ساختمان کلرزنی، ساختمان برق، دیزل ژنراتور، ساخت مخزن ۵هزار متر مکعبی آب زمینی، ساخت ایستگاه پمپاژ آب، خط خروجی آب، ساختمان اداری و آزمایشگاه و انبار مرکزی است.

وی اضافه کرد: تاسیسات بکار رفته در احداثاین تصفیه خانه یکی از بزرگ‌ترین تاسیسات تصفیه‌خانه‌ای بعد از سد کمال صالح اراک است که با بهره‌برداری از آن نگرانی مردم این شهر در تامین آب شرب بهداشتی و شیرین برطرف می‌شود.

مدیرعامل آبفای مرکزی با اشاره به ضرورت مدیریت منابع آبی در استان نیز گفت: با وجود کمبود منابع آبی در سطح استان اما با مدیریت صحیح در هیچ یک از ۳۳ شهر استان مرکزی قطع آب ناشی از کمبود نداشته‌ایم و در همه شهرهایی که تنش کم آبی احساس می‌شد برنامه ریزی‌های صحیحی انجام شده است.

خلیلی تصریح کرد: از محل طرح آبرسانی به شهرهای استان، سهم استان مرکزی ۲۷ میلیون مترمکعب بوده که دو طرح بسیارمهم درساوه و دلیجان به بهره برداری رسید و چالش موجود دراین شهرستان‌ها برای تامین آب شرب وبخش صنعت برطرف شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز