خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی:

برنامه‌های ویژه ارتقا منزلت سالمندان باید پیش بینی و اجرا شود

asdasd
کد خبر : ۲۲۵۱۳۷

طرح ترخیص از مراکز شبانه روزی و ارائه خدمات حمایتی، بهداشتی و توانبخشی درمنزل از اهداف سازمان بهزیستی است و تکریم سالمندان سرلوحه اصلی سازمان درامر خدمت رسانی به سالمندان و از وظایف اصلی دبیرخانه شورای ساماندهی است.

اولین جلسه شورای ساماندهی سالمندان استان مرکزی درمکان سالن جلسات معاونت سیاسی و امنیتی استانداری مرکزی برگزار گردید.

به گزارش ایلنا در این جلسه که با ریاست حسن بیگی معاون سیاسی و امنیتی استانداری مرکزی و مدیران دستگاههای اجرایی مرتبط برگزار شد حسن بیگی با بیان اهداف و راهکارهای موثر در راه خدمات رسانی مطلوب به سالمندان نکاتی را اشاره کرد.

بهروز رفیعی مدیرکل بهزیستی استان مرکزی نیز دراین جلسه عنایت ویژه به مسائل رفاهی وسلامت عمومی سالمندان را راهی درجهت تحقق اهداف شورا عنوان نمود و گفت: دراین راستا نیاز است برنامه های ویژه جهت ارتقای سلامت سالمندان پیش بینی وتحقق یابد. غلامرضا ونایی معاون توانبخشی بهزیستی نیز اظهار نمودند: وظیفه اصلی این شورا سیاست گذاری، نظارت ورصدفعالیتهای دستگاههای مرتبط واعلام آن به دبیرخانه ستاد مستقر در معاونت توانبخشی بهزیستی استان است و در حال حاضر با توجه به روند روبه رشد سالمندان در کشور وظیفه شورا حساس تر از قبل به نظر می رسد. ونایی بیان نمود: استان مرکزی با آمار ۶/۱۰درصدی با جمعیتی بالغ بر ۱۴۹ هزارنفر از استانهای پیر کشور میباشد درحالیکه میانگین آمار کشوری ۲/۸درصد عنوان شده است. با عنایت به آمار مذکور وظیفه این شورا وتمامی دستگاهها ی متولی بایستی با حساسیت ویژه درجهت تحقق اهداف شورا پیگیری شود.

معاون توانبخشی بهزیستی استان مرکزی عنوان کرد: ازسیاستهای سازمان بهزیستی و حوزه معاونت توانبخشی بهزیستی کشور توسعه وتقویت مراکز روزانه سالمندان، ویزیت درمنزل سالمندان و طرح نگهداری سالمندان درمنزل و در کنار سایر اعضای خانواده به عنوان شهروند ارشد وگنجینه مهر است.

ونایی در پایان افزود: طرح ترخیص از مراکز شبانه روزی و ارائه خدمات حمایتی، بهداشتی و توانبخشی درمنزل از اهداف سازمان بهزیستی می باشد و تکریم سالمندان سرلوحه اصلی سازمان درامر خدمت رسانی به سالمندان واز وظایف اصلی دبیرخانه شورای ساماندهی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز