خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی:

کاروان سلامت وامید ۴بهمن به استان مرکزی می‌رسد

asdasd
کد خبر : ۲۲۲۷۲۹

سفر نامه سلامت و امید از جمله بر نامه های سازمان داوطلبان است که با هدف بهره مندی جامعه از خدمات درمانی و بهداشتی داوطلبان جمعیت آغاز شده که شروع آن از استان گلستان بوده و مقرر شده ۱۲ استان میزبان این کاروان باشند.

مرتضی سلیمی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی گفت: جمعیت هلال احمر استان مرکزی در حال حاضربا داشتن بیش از ۱۱۳۴۱نفرعضو که در واحدهای امداد ونجات، داوطلبان و جوانان سازماندهی شده اندو بازوان اجرایی و عملیاتی این جمعیت می باشند، فعالیت می کند.

به گزارش ایلننا از اراک مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی در خصوص سفرنامه سلامت وامید گفت: سازمان داوطلبان به عنوان یکی از سازمانهای فعال و محوری در جمعیت هلال احمر است که هم در زمان حوادثو هم در زمان عادی وظیفه کمک به آسیب دیدگان را در بخشهای مختلف بر عهده دارد، سفر نامه سلامت و امید از جمله بر نامه های سازمان داوطلبان است که با هدف بهره مندی جامعه از خدمات درمانی و بهداشتی داوطلبان جمعیت آغاز شده که شروع آن از استان گلستان بوده و مقرر شده ۱۲ استان میزبان این کاروان باشند.

وی اضافه کرد: کاروان سلامت وامید طی روزهای ۴تا ۷ بهمن ماه دراستان مرکزی حضور میابد وبرنامه هایی از قبیل ویزیت رایگان توسط پزشکان متخصص و عمومی داوطلب، مشاوره پزشکی وخانوادگی، اهدای خون، معرفی خیرین و نیکوکاران، اجرا کاروان سلامت در روستاههای محروم در شهرهای استان پیش بینی شده است.

سلیمی یکی دیگر از اهداف این سفرنامه را شناسایی ورفع بخشی از نیازهای درمانی نیازمندان استان و شهرهایی که برنامه در آن اجرا میشود توسط خیرین عنوان نمود وتصریح کرد: امیدواریم جامعه خیرین و نیکوکاران استان این جمعیت را در رسیدن به این مهم یاری دهند.

با اجرای طرح تحول: فرایندهای مناسب راه خدمت رسانی بهتر به مردم را فراهم می کنیم

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص اجرای طرح تحول در جمعیت که از چندی پیش آغاز شده می گوید: لا زمه بقا و دوام یک سازمان تحول و نوسازی است، اگر یک سازمان بتواند با بهبود روشها و حذف راههایی که رسیدن به مقصد را دشوار میکنند ویا کاهش مسیر خدمت رسانی به مردم، خدمات خود را در کمترین زمان ممکن وبا بهترین روشها به مراجعین ارائه دهد خشنودی خداوند متعال و رضایت مراجعین را بدست می آورد.

سلیمی با اشاره به اینکه هدف از تحول رسیدن به بهترین نتیجه با سهل ترین و نزدیکترین راههاست افزود: در جمعیت هلال احمر استان نیز به همین منوال است وتلاش همه ما رسیدن به نتیجه با کوتاهترین راههاست وما تلاش خود را به کار می بندیم تا با تعریف فرآیند های مناسب راه خدمت رسانی بهتر به مردم را فراهم کنیم.

وی ادامه داد: قطعا برخی از راههایی که در گذشته در خدمت رسانی به مردم داشته ایم مشکلات، نقایص و خطاههایی را داشته که امیدواریم در قالب طرح تحول بتوانی نقاط ضعف را حذف و به نقاط قوت برسانیم.

آمادگی جمعیت هلال احمر استان جهت برگزاری طرح امداد و نجات زمستانی

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استا ن مرکزی بیان داشت: استان مرکزی از جمله استان‌هایی است که در هنگام فصل سرما با مشکل کولاک مواجه است و اکثر محورهای آن با مشکل کولاک و یخبندان مواجه می‌شوند که همین مسئله مشکلات ترافیکی عمده‌ای را به ویژه در محورهای گردنه گیان، قاقان، اتوبان ساوه تهران، ساوه همدان و ساوه سلفچگان و دلیجان نراق ایجاد می‌کند.

وی افزود: ۱۸اکیپ در طول فصل زمستان کار امدادرسانی را در قالب پایگاه‌های ثابت و سیار انجام داده و شرایط لازم برای اسکان اضطراری در راه‌ماندگان را فراهم می‌کنند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی یکی از مشکلات جدی استان در بحثحوادثزمستانی را نبود مدیریت واحد عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: نبود مدیریت واحد در هنگام بروز حوادثموجب می‌شود زمان برای امدادرسانی به حادثه‌دیدگان از بین برود، به منظور افزایش آمادگی بین دستگاه‌ها هرساله شاهد برگزاری مانورهایی در طول سال هستیم، در این مانورها به دلیل اطلاعی که دستگاه‌ها از قبل دارند، همه چیز خوب برگزار می‌شود، اما در هنگام بروز حادثه این اتفاق رخ نمی‌دهد و هر کدام از دستگاه‌ها کار خود را انجام می‌دهند که این مشکل باید به صورت واقعی و ریشه‌یابی حل و فصل شود.

وی با تاکید بر اینکه توانمند سازی روستائیان در تمامی زمینه ها و فعالیت های اجتماعی جزو مهمترین اهداف جمعیت استان مرکزی در سال جاری است افزود: همزمان با هفته کاهش اثرات بلایلی طبیعی پانصد نفر از روستائیان استان در قالب ۱۰۰ تیم ۵ نفره در ۱۰۰ روستا آموزش امداد و کمک های اولیه را فرا گرفتند.

وی بیان داشت: با راه اندازی این تیم ها در روستاهها میتوانیم در صورت بروز حوادثغیر مترقبه در دقایق طلایی جان افراد را نجات دهیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز