خبرگزاری کار ایران

معاون اول رئیس جمهور در جمع فعالان اقتصادی استان مرکزی:

تلاش دولت ایجاد فضایی امن و باثبات برای فعالان اقتصادی است

کد خبر : ۲۱۸۳۳۱

اگر مجموعه برنامه‌ها و سیاستهای دولت برای خروج از رکود به درستی اجرا شود قطعا بخش مهم و عمده‌ای از دغدغه‌ها و مشکلات فعالان اقتصادی در کشور برطرف خواهد شد.

اگر مجموعه برنامه‌ها و سیاستهای دولت برای خروج از رکود به درستی اجرا شود قطعا بخش مهم و عمده‌ای از دغدغه‌ها و مشکلات فعالان اقتصادی در کشور برطرف خواهد شد.

به گزارش ایلنا معاون اول رئیس جمهور عصر امروز در جریان سفر یکروزه به استان مرکزی در جمع فعالان اقتصادی و صنعتی استان، ضمن بیان این مطلب افزود: این برنامه‌ها و سیاست‌ها حاصل ساعت‌ها بحثو بررسی توسط تیم اقتصادی دولت است تا بتوانیم با توجه به روند مناسب کاهش نرخ تورم، سیاستهای خروج از رکود را نیز به درستی اجرا کنیم.

اسحاق جهانگیری تصریح کرد: همه تلاش ما ایجاد فضایی امن و باثبات در عرصه اقتصاد کشور است تا فعالان بخش تولید و صنعت در کشور و همچنین استان مرکزی که از استان‌های بسیار مهم و پیشرو دراین بخش می‌باشد بتوانند در فضایی مناسب به فعالیت بپردازند.

وی اظهار داشت: شرایطی که امروز اقتصاد کشور در آن قرار گرفته، شرایط دشواری است و همین موضوع مشکلاتی را برای فعالان بخش تولید به دنبال داشته است که بر همین اساس دولت تلاش خود را برای حل این مشکلات به کار بسته است اما قطعا حل بخشی از این مشکلات بر دوش دولت، بخشی بر دوش مدیران واحدهای تولیدی و بخشی هم بر دوش عامه مردم و نخبگان جامعه است که همه باید نقش خود را دقیق و درست ایفا کنند.

معاون اول رئیس جمهور با تاکید براینکه امسال سیستم بانکی باید ۶۰ درصد از منابع خود را به سرمایه در گردش واحدهای تولیدی اختصاص دهند گفت: اگرچه بانک‌ها با محدودیت منابع مواجه هستند اما تامین نقدینگی و سرمایه در گردش از مهم‌ترین نیازهای واحدهای تولیدی است که باید مورد توجه جدی و اساسی قرار گیرد تا چرخ تولید و صنعت در کشور مجددا جریان داشته باشد.

جهانگیری بیان داشت: منابع خارجی متعددی را در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌دهیم، منابع ریالی و ارزی صندوق توسعه ملی نیز خوب است و مدیران واحدهای تولیدی نگران منابع نباشند.

وی تصریح کرد: دولت در حد توان در جهت آرامش و ثبات در اقتصاد کشورو ایجاد نشاط و امید در جامعه حرکت خواهد کرد و فعالان اقتصادی نیز باید محکم به صحنه بیایند و دولت را دراین مسیر یاری دهند.

معاون اول رئیس جمهور گفت: دولت یازدهم به شدت مدافع بخش حمایت از بخش خصوصی خواهد بود البته بخش خصوصی که قانونمند حرکت کند، دولت از بخش خصوصی حمایت می‌کند اما با هرگونه فساد نیز به صورت جدی مبارزه می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: برای دولت قابل قبول نیست که یک جوان بخواهد چندین میلیارد از سرمایه کشور را برداشته و برود و به ریش ما بخندد، ریال به ریال این پول‌ها باید پس گرفته شود.

جهانگیری اظهارداشت: ‌ معوقات و مطالبات بانکی دو دسته است، عده‌ای که پول بانک‌ها را برده وحالا اظهار گردن‌کلفتی می‌کنند و نمی‌خواهند برگردانند، باید بدانند گردن‌کلفت‌تر از آن‌ها هم وجود دارد اما فعالان بخش تولید و کسانی که به دلیل مشکلات اقتصادی سالهای گذشته، در پرداخت تسهیلات بانکی با مشکل مواجه شده‌اند، ما وظیفه داریم به آن‌ها کمک کرده و مشکلاتشان را برطرف کنیم.

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: بانک‌ها باید به کمک بخش خصوصی آمده و با مشتریان خوش‌حساب جلسه بگذارند، راه‌حل داده و تصمیم‌گیری کنند، یکی از مهم‌ترین مسائل مدیریتی شجاعت تصمیم‌گیری است و باید ریسک را نیز پذیرفت، مدیرانی که می‌ترسند نباید مسئولیت قبول کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز