خبرگزاری کار ایران

بهزیستی استان مرکزی برگزار کرد؛

اولین کارگاه آموزشی هوش هیجانی و تربیت جنسی

asdasd
کد خبر : ۲۰۴۰۵۳

سلامت جامعه همواره در گرو سلامت خانواده بوده و نمی توان ادعا کرد خانواده ای سالم است در حالی که از درون آن افراد ناسالم پا به عرصه جامعه بگذارند.

اولین کارگاه آموزشی هوش هیجانی و تربیت جنسی در اداره کل بهزیستی استان مرکزی برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در ابتدای جلسه دکتر رفیعی مدیر کل بهزیستی استان مرکزی گفت: سلامت جامعه همواره در گرو سلامت خانواده بوده و نمی توان ادعا کرد خانواده ای سالم است در حالی که از درون آن افراد ناسالم پا به عرصه جامعه بگذارند.

وی افزود: از جمله دغدغه های خانواده ها این است که خانواده آنها دچار آسیب نشوند ولی متاسفانه در اغلب موارد شاهد آن بوده ایم که خانواده از شناسایی آسیب ها عاجز بوده و یا در کل یک شناخت جزیی از آن داشته بنابراین در بعد پیشگیری نیز نمی تواند موفق عمل کند. لذا با گسترش روز افزون آسیب‌های اجتماعی و پدیدار شدن آسیب‌های جدید، دفتر پیشگیری از آسیبهای اجتماعی معاونت پیشگیری بهزیستی استان مرکزی اقدام به برگزاری کارگاه دو روزه هوش هیجانی و تربیت جنسی ویژه کارشناسان و مدیران مراکز مشاوره و موسسات پیشگیری از آسیب‌ها ی اجتماعی کرد.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی ضرورت برگزاری چنین کارگاه‌هایی در پیشگیری از عوارض و مشکلات ناشی از عدم آگاهی اقشار مختلف عنوان کرد.

در ادامه این کارگاه اله دادی، معاون پیشگیری نیز به استراتژی برگزاری این دوره آموزشی اشاره کرد و نوید اجرای کارگاههای متعدد و تخصصی در شش ماهه دوم سال جاری را دادند.

وی مهم‌ترین مباحثمطرح شده در این کارگاه را مفاهیم جنسی متداول، روند تحول عاطفی جنسی در نقاشی کودکان، رمزگرایی جنسی در نقاشی کودکان، شیوه های ارائه مفاهیم جنسی، نکات کلی در باب ارائه مفاهیم جنسی، اصول کلی در ارائه مسائل جنسی، تقویت مهارت های فردی با تاکید بر آموزش عقاید، هنر ارتباط کلامی، تصمیم گیری و حل مسئله -، انواع پرسش های جنسی کودکان، پرسش های متداول والدین و چگونگی پاسخ دهی - تعریف هیجان و انواع آن، چرا هیجان ها مهم هستند؟، ویژگی های هیجان، تعریف هوش هیجانی، چرا هوش هیجانی برای سازمان ها اهمیت دارند، ویژگی های افراد با هر یک از قابلیت ها، توصیه هایی برای افزایش هوش هیجانی، آثار هوش هیجانی در رده های مختلف سازمانی عنوان کرد.

همچنین در پایان به شرکت کنندگان این دوره، گواهی معتبر ارائه شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز