خبرگزاری کار ایران

استاندار مرکزی:

در دولت اعتدال توزیع اعتبارات اشتغالزایی عادلانه باید انجام شود

کد خبر : ۱۷۷۶۹۱

استاندار مرکزی ظهر امروزدر پنجمین کارگروه اشتغال با تاکید بر ضرورت توجه مدیران دستگاههای اجرایی استان مرکزی به موضوع اشتغال و تلاش در جهت جذب سرمایه گذاری تصریح کرد: عدالت در توزیع اعتبارات اشتغالزایی در استان مرکزی باید رعایت شود

استاندار مرکزی ظهر امروز در پنجمین کارگروه اشتغال با تاکید بر ضرورت توجه مدیران دستگاههای اجرایی استان مرکزی به موضوع اشتغال و تلاش در جهت جذب سرمایه گذاری تصریح کرد: عدالت در توزیع اعتبارات اشتغالزایی در استان مرکزی باید رعایت شود.
به گزارش ایلنا محمد حسین مقیمی ضمن انتقاد از عدم معرفی طرح های اشتغالزایی در چهار شهرستان خمین، آشتیان، فراهان و تفرش گفت: دولت یازدهم دولت اعتدالگر است و اجرای عدالت در این دولت برای مردم اصل و پایه اعتدال است.
مقیمی استان مرکزی را استانی توانمند در حوزه صنعت، کشاورزی و خدمات دانست و افزود: برهمه مسئولان و مدیران وفرمانداران واجب است با توجه به این توانمندی ها زمینه جذب سرمایه گذاران و توسعه حوزه اشتغال استان راهرچه سریعتر فراهم نمایند.

وی ضمن تاکید بر رعایت عدالت در توزیع اعتبارات اشتغالزایی در همه شهرهای استان گفت: توزیع اعتبارات اشتغال در سالجاری باید با توجه به شرایط پیش روی شهرستان های استان توزیع شود و به گونه ای عمل نشود که شهرستان های توسعه نیافته در این بخش نادیده گرفته شوند.

مقیمی توسعه شهرستانهای توسعه نیافته در استان را یک ضرورت دانست و بیان داشت: اگر گران بودن تسهیلات مشکل اصلی این شهرستانهاست باید اعتبارات فوق با اعتبارات صندوق توسعه که ارزانتر است در شهرستانها جابجا شود و زمینه ای فراهم شود تا شهرستان های محروم از تسهیلات سرمایه گذاری ارزانتر و شهرستانهای برخوردارتر از تسهیلات سرمایه گذاری گرانتر بهره مند شوند.
مدیر دولت اعتدال وامید در استان با بیان این که در طول ۳۰ سال گذشته این ۴ شهرستان همواره به دلیل محرومیت از تسهیلات سرمایه گذاری محروم بوده اند و نتوانسته اند زمینه های سرمایه گذاری را در خود ایجاد کنند تصریح کرد: تنها راه نجات شهرستان های محروم وتوسعه نیافته تلاش در جذب سرمایه گذار است و مدیران و بانکها نباید با ترساندن سرمایه گذار مانع از فعالیت های اشتغالزایی در این شهرستان ها شوند..
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی نیز در این نشست از ابلاغ ۱۴۵ میلیارد و ۲۲۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغالزایی به استان مرکزی در سالجاری خبر داد و گفت: تاکنون ۱۷۷ میلیارد و ۵۸۰ میلیون تومان طرح از سوی بانکها و دستگاه های اجرایی به کارگروه اشتغال استان معرفی شده است.
ناصر شیخی افزود: در ابلاغیه های جدید بانک های موظف هستند تنها طرح های مشتریان اعتباری را بپذیرند که این مسئله کمی دست و پای سرمایه گذاران رادر سرمایه گذاری بسته است.
وی با بیان این که رقم بالای نرخ تسهیلات پرداختی اشتغالزایی رغبت سرمایه گذاران را در شهرستانهای محرومی چون خمین، فراهان، آشتیان تفرش و شازند کم کرده و باعثشده تا هیچ طرح اشتغالزایی برای بهره مندی از این تسهیلات معرفی نشوند افزود: در هفته گذشته به دلیل بالا بودن نرخ تسهیلات هیچ طرحی در استان معرفی نشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز