خبرگزاری کار ایران

استاندار مرکزی:

از هر ۳۰ روستا در استان مرکزی یک طرح روستایی می‌تواند از اعتبار بخش کشاورزی استفاده کند

کد خبر : ۱۳۹۹۶۴

برای کل کشاورزان استان مرکزی ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات از ۱۰ درصد منابع نفتی تعلق می گیرد این یعنی از ۱۵۰۰ روستای موجود در استان از هر ۳۰ روستا فقط یک طرح می تواند از این اعتبار استفاده کند.

اراک - ایلنا: برای کل کشاورزان استان مرکزی ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات از ۱۰ درصد منابع نفتی تعلق می‌گیرد این یعنی از ۱۵۰۰ روستای موجود در استان از هر ۳۰ روستا فقط یک طرح می‌تواند از این اعتبار استفاده کند.
به گزارش ایلنا استاندار مرکزی در شورای توسعه و برنامه ریزی استان ضمن اظهار نگرانی از تعطیلی واحدهای کشاورزی در استان در نبود سرمایه در گردش گفت: براساس قانون بودجه وزارت نفت مکلف است ۱۰ درصد از منابع نفتی را جهت پرداخت تسهیلات به بخش غیر دولتی دارای توجیه فنی به صورت پرداخت ریالی در بخش آب و کشاورزی و منابع طبیعی تخصیص دهد که از کل سهم استان مرکزی از این مبلغ تاکنون حدود ۵۰ میلیارد تومان اختصاص داده شده است که باید تا پایان بهمن ماه متقاضیان برای دریافت تسهیلات از این محل به بانک‌ها معرفی شوند.
مقیمی تصریح کرد: چون زمان اجرای این قانون بسیار کم است و تا ۳۰ بهمن ماه کار را باید تمام کرد اولویت را روی واحدهای آماده بهره برداری و واحدهایی که نیاز به سرمایه در گردش دارند و خطر تعطیلی آن‌ها را تهدید می‌کند قرار دهید.
وی با بیان اینکه این مبلغ برای کل کشاورزان استان در ۱۵۰۰ روستای موجود مبلغی نیست با نگرانی از آینده وضعیت کشاورزی در استان تصریح کرد: اینگونه عمل کردن با اینکه می‌گوییم حمایت از کشاورزی در کشور در اولویت قرار دارد در تناقض است زیرا با پرداخت ۵۰ میلیارد تومان از سهم ۱۰ درصد منابع نفتی به استان فقط یک طرح از هر ۳۰ روستا می‌تواند از این اعتبار استفاده کند سهمیه‌ها آنقدر کم است که نمی‌دانیم جواب مردم را چه بدهیم.
مقیمی افزود: هر چند جز این محل، محل‌های دیگری هم برای جذب اعتبار هست اما تا پایان سال ۹۲ چیزی نمانده و این محل ۱۰ درصد حداقل اعتباری است که به استان داده‌اند و ما نباید بگذاریم حتی یک ریال آن برگردد باید متقاضیان در اولویت را هر چه زود‌تر به بانک‌ها معرفی کنید.
وی ضمن تاکید بر لزوم معرفی طرح‌های آماده بهره برداری و واحدهای در خطر تعطیل به بانک‌ها تصریح کرد: تا پایان بهمن ماه چند روزی بیشتر نمانده باید مدیران جهاد کشاورزی سریع‌تر اقدام و معرفی به بانک را انجام دهند اگر بانکی هم تعلل کرد با او برخورد می‌کنیم. بانک‌ها باید بدانند این اعتبار از محلی آمده که دولت تامین کرده و پول مربوط به بانک نیست، مربوط به صندوق توسعه ملی است عدد هم خیلی نیست و باید هر چه زود‌تر به متقاضیان پرداخت کنند مبادا با عددی مواجه شویم که برگردد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز