خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست:

خسارت‌های زیست محیطی به پیشرفت و توسعه کشور‌ لطمه می‌زند

asdasd
کد خبر : ۲۵۳۹۴۳

بدون توجه به قوانین زیست محیطی و اقتصاد سبز نمی‌توانیم که در کسب اقتصاد مقاومتی موفق باشیم / در راه کسب توسعه پایدار باید به این قوانین بسیار توجه کرد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: بخش عظیمی از لطماتی که به پیشرفت و توسعه کشور‌ها وارد شده به دلیل خسارات زیست محیطی بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، معصومه ابتکار در مراسم افتتاح چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست با اشاره به اینکه امروز همه دنیا به دنبال راهی برای پیوند دادن اقتصاد و محیط زیست هستند، گفت: بدون توجه به قوانین زیست محیطی و اقتصاد سبز نمی‌توانیم که در کسب اقتصاد مقاومتی موفق باشیم.

وی ادامه داد: ‌ بخش عظیمی از لطماتی که به پیشرفت و توسعه کشور‌ها وارد شده به دلیل خسارات زیست محیطی بوده است، بنابراین در راه کسب توسعه پایدار باید به این قوانین بسیار توجه کرد.

ابتکار گفت: با توجه به تغییر اقلیمی که در دنیا وجود دارد و محیط زیست را هر روز آسیب‌پذیر‌تر می‌کند، برای آنکه بتوانیم اقتصاد مقاومتی را نهادینه کنیم باید به سمت اقتصاد سبز حرکت کنیم.

وی افزود: حضور سازمان‌های مردم نهاد و شرکت‌های بین‌المللی در این نمایشگاه فضایی را برای تجارت، مبادله تجارب و فناوری‌ها به وجود آورده و توجه همه را به سمت بهبود وضعیت محیط زیستی، بهینه‌سازی مصرف انرژی، حفاظت از منابع آب و تنوع زیستی جلب می‌کند و در عین حال رونق اقتصادی و تجاری را نیز به دنبال دارد.

معاون رئیس جمهور همچنین اظهار کرد: در آینده‌ای نزدیک جشنواره فیلم سبز بعد از مدت‌ها وقفه برگزار می‌شود، این جشنواره همواره مورد استقبال بسیار فیلم‌سازان داخلی و بین‌المللی بوده است.

ابتکار با اشاره به اینکه رویکرد دولت یازدهم همواره توجه به محیط زیست و ایجاد تعامل بین‌المللی در این حوزه است، گفت: بهبود ارتباطات منطقه‌ای و بین‌المللی برای حفاظت محیط زیست بسیار موثر خواهد بود و امیدواریم بتوانیم با این تعاملات به اهداف مورد نظر و پیشرفت‌های ترسیم شده برسیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز