خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان هوا‌شناسی کشور به ایلنا خبر داد:

انجام اقدامات جدید برای پیش‌بینی بهتر طوفان ریزگرد در خوزستان

کد خبر : ۲۵۳۶۲۵

این مدل‌سازی به زیرساخت‌های خاصی نیاز دارد، در این راستا با یک شرکت خارجی قرارد داد بسته‌ایم و امیدواریم که تا اواخر بهار یا اواسط تابستان سال آینده به این اطلاعات و مدل سازی‌ها دست پیدا کنیم.

رئیس سازمان هوا‌شناسی کشور از انجام مدل‌سازی علمی پروژه‌های مطالعاتی برای پیش‌بینی دقیق‌تر وقوع طوفان ریزگرد در خوزستان خبر داد و گفت: این مدل سازی تا اواسط سال آینده به انجام خواهد رسید.

داود پرهیزکار در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در مورد اقدامات سازمان هوا‌شناسی برای پیش‌بینی طوفان‌های گردوغبار در خوزستان گفت: پیش‌بینی به موقع ریزگرد‌ها بسیار مهم است، زیرا اگر زمان وقوع آن به موقع پیش‌بینی شود؛ قادر خواهیم بود که دستگاه‌های مربوطه را مطلع کنیم، تا اقدامات خود را به موقع انجام دهند.

وی ادامه داد: در این راستا در نظر داریم؛ تا طوفان گرد و خاک در خوزستان را به صورت علمی مدل‌سازی کنیم که برای انجام این کار نیاز به کسب داده‌ها از طریق پایش و دیده‌بانی از منطقه داریم تا خروجی این مدل‌سازی توزیع ریزگرد‌ها در سطح منطقه را به درستی به ما نشان دهد.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: اگر این اتفاق بیفتد، می‌توانیم؛ در مدت مناسبی پیش از وقوع طوفان و با دقت بیشتری مسئولان استان و مردم را هوشیار کنیم و به آنها پیش آگاهی بدیم تا بتوانند؛ اقدامات لازم را به موقع انجام دهند.

وی با بیان اینکه این پروژه یک کار مطالعاتی و علمی است، افزود: این مدل‌سازی به زیرساخت‌های خاصی نیاز دارد، در این راستا با یک شرکت خارجی قرارد داد بسته‌ایم و امیدواریم که تا اواخر بهار یا اواسط تابستان سال آینده به این اطلاعات و مدل‌سازی‌ها دست پیدا کنیم.

رئیس سازمان هوا‌شناسی کشور گفت: هرچند که در حال حاضر نیز اطلاع رسانی‌های ما در سطح استان خوزستان و کشور در مورد ریزگرد‌ها قابل قبول و مفید بوده و استانداری خوزستان نیز رضایت خود را از عملکرد اداره هوا‌شناسی خوزستان اعلام کرده است، اما مسئولین و مردم توقع بیشتری از سازمان هوا‌شناسی دارند؛ بنابراین لازم است که هوا‌شناسی اطلاع‌رسانی بهتری داشته باشد و در صورت تامین اعتبارات لازم حتما این اتفاق تا سال آینده انجام خواهد شد.

پرهیزکار در واکنش به این موضوع که به نظر می‌آید؛ مردم انتظار عملکرد بهتری را از سازمان هوا‌شناسی در مورد وقوع طوفان‌های ریزگرد داشتند، ادامه داد: زمانی که کاربری یک منطقه تغییر می‌کند و منابع جدیدی از ریزگرد‌ها که پیش از این وجود نداشته، به وجود می‌آید؛ ما زمانی را برای انجام پایش‌های مداوم نیاز داریم، لذا در این مدت ممکن است خطاهایی ایجاد شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز