خبرگزاری کار ایران

معاون سازمان حفاظت محیط زیست پیشنهاد داد:

تشکیل کنوانسیون ریزگردها با حضور کشورهای منطقه

asdasd
کد خبر : ۲۵۳۵۹۲

با گسترش صنایع در استان خوزستان، عدم نظارت بر عملکرد این صنایع وضعیت محیط زیست را هر روز بدتر خواهد کرد.

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست کشور با اشاره به اینکه ریزگردها مشکلی فرا منطقه ای است، گفت: حل این مشکل به همکاری های بین المللی نیاز دارد و به دلیل تاثیر گرفتن کشور از کانون های گرد و غبارهای منطقه می توان پیشنهاد تشکیل کنوانسیون ریزگردها را داد.

به گزارش ایلنا؛ پروین فرشچی شامگاه چهارشنبه در آیین اختتامیه اولین همایش ملی علوم و مهندسی محیط زیست در دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به وضعیت گرد و خاک های اخیر در استان خوزستان، بیان کرد: به دلیل تاثیر گرفتن کشور از کانون های گرد و غبارهای منطقه می توان پیشنهاد تشکیل کنوانسیون ریزگردها را داد.

وی افزود: در حال حاضر ریزگردها چندین کشور همسایه مانند اردن، کویت، عربستان و عراق را درگیر کرده که تشکیل این کنوانسیون برای بررسی علل افزایش گردو خاک ها و ارایه راهکار برای مقابله با این پدیده لازم است.

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست کشور در خصوص حق آبه تالاب های استان گفت: یکی از دلایل تشدید گرد و خاک های اخیر در خوزستان خشک شدن قسمت هایی از تالاب هورالعظیم است.

فرشچی بر افزایش نظارت بر عملکرد صنایع استان تاکید کرد و گفت: با گسترش صنایع در استان خوزستان، عدم نظارت بر عملکرد این صنایع وضعیت محیط زیست را هر روز بدتر خواهد کرد.

وی افزود: اگر در کشور به مسایل زیست محیطی نگاهی ملی نداشته باشیم و بین نهاد های دولتی و خصوصی هماهنگی وجود نداشته باشد، معضلات بیشتر خواهدشد.

معاون محیط زیست دریایی سازمان محیط زیست همچنین با اشاره به اهداف این همایش گفت: ارایه ۲۵۶ مقاله نشان دهنده پشتوانه قوی همایش مذکور به لحاظ حضور متخصصان و کارشناسان است.

در ادامه این جلسه مدیر کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان با اشاره به گرد و خاک های اخیر در استان خوزستان گفت: در سال های گذشته اگر درباره تاثیر تالاب هورالعظیم بر کاهش گرد و خاک ها نظراتی کارشناسانی ارایه می شد، برخی این نظرات را رد می کردند.

احمد رضا لاهیجان زاده اظهار کرد: افزایش غلظت گرد و غبار ها در هفته های اخیر توجه کارشناسان را متوجه اهمیت نقش این تالاب کرد.

وی افزود: امروز تمامی جامعه متوجه اهمیت تالاب ها و محیط زیست شده اند و این مساله ادامه کار را برای سازمان محیط زیست آسان تر از گذشته کرده است.

اولین همایش ملی علوم و مهندسی محیط زیست به مدت سه روز در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد که ۲۵۶ مقاله در این همایش ارائه که از این تعداد ۱۲۳مقاله پذیرفته شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز