خبرگزاری کار ایران

معاون انسانی سازمان حفاظت محیط زیست:

جلوی تمام پروژه‌هایی که ارزیابی زیست محیطی ندارند را می‌گیریم

کد خبر : ۲۵۳۱۳۵

جلوی تمام پروژه‌هایی که ارزیابی زیست محیطی ندارند را می‌گیریم حتی در مورد هورالعظیم و میدان نفتی آزادگان باوجود آنکه ۵۰ هزار بشکه نفت از آنجا استخراج می‌شد اما جلوی تولید ۳۱ هزار بشکه نفت در این منطقه گرفته شد.

معاون انسانی سازمان حفاظت محیط زیست اظهار کرد: اقدام برای احیای تالاب هورالعظیم پیش از بروز بحران ریزگرد توسط سازمان حفاظت محیط زیست آغاز شده بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سعیدمتصدی معاون انسانی سازمان حفاظت محیط زیست؛ در دیدار با سازمان‌های مردم نهاد و فعالان مدنی استان خوزستان گفت: بسیاری از دغدغه‌های سازمان مردم نهاد بحث‌هایی است که در دولت یازدهم مطرح شده و یا دنبال می‌شود. باید توجه کرد که دیدگاه سازمان حفاظت محیط زیست برخورد انفعالی با پدیده آلاینده‌ها نیست بلکه ما به دنبال دیدگاهی فعال و پویا هستیم.

وی افزود: بحثباز کردن آب در بخشی از هورالعظیم دوماه است که در حال اقدام است و هیچ ربطی به بروز بحران ریزگرد ندارد.

وی با اشاره به اینکه هیچ مجوزی برای انتقال آب از کارون و سرشاخه‌های آن به دیگر استانها برای استفاده در بخش‌های کشاورزی و صنعت صادر نشده است؛ گفت: مشکل ما نحوه کشاورزی است که ۹۰ درصد از آب کشور را می‌گیرد و تنها ۳۰ درصد راندمان دارد.

معاون سازمان حفاظت محیط زیست گفت: درحال حاضر جلوی تمام پروژه‌هایی که ارزیابی زیست محیطی ندارند را می‌گیریم حتی در مورد هورالعظیم و میدان نفتی آزادگان باوجود آنکه ۵۰ هزار بشکه نفت از آنجا استخراج می‌شد اما جلوی تولید ۳۱ هزار بشکه نفت در این منطقه گرفته شد. زیرا اصلاح وضعیت هورالعظیم برای ما اهمیت بسیاری دارد هرچند که استخراج نفت از هورالعظیم دارای طرح ارزیابی زیست محیطی است اما متاسفانه در دولت گذشته این طرح براساس اصول خود که استخراج در آب بوده است؛ صورت نگرفته و به دلیل استخدام شرکت‌های چینی آب هورالعظیم را خشک کرده‌اند تا از آن نفت استخراج کنند.

متصدی افزود: مشکل گرد و غبار باید به صورت ریشه‌ای حل شود. ستاد ملی مبارزه با گرد و غبار در سازمان حفاظت محیط زیست تشکیل شده و سند ملی آن نیز در حال تنظیم است.

وی افزود: ما در سال گذشته ۱۷ ایستگاه سنجش ریزگرد را در استان خوزستان فعال کردیم و بحثمالچ پاشی و نهال کاری را به صورت جدی در این منطقه دنبال می‌کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز