خبرگزاری کار ایران

سرپرست مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم:

سازمان حفاظت محیط زیست با توزیع سوخت غیراستاندارد مخالف است

asdasd
کد خبر : ۲۵۲۷۲۵

استانداردسازی سوخت در اولویت برنامه جامع کاهش آلودگی هوای شهرها است و بطور قطع در گذشته نیز بر آن پا فشاری کرده است.

سرپرست مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه نقش کیفی سوخت بر بهبود هوای شهرها قطعی است این سازمان با هر گونه توزیع سوخت بی کیفیت و غیر استاندارد مخالف است، گفت: خرید و قیمت بنزین هیچ گونه ارتباطی با سازمان محیط زیست نداشته و بایستی وزارت نفت مسئول و پاسخگو آن است.

به گزارش ایلنا از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، مسعود زندی با بیان اینکه این سازمان بر اساس وظایف ذاتی خود همواره بر راهکارهایی که بتواند به کاهش آلودگی هوای شهرهای کشور کمک نماید تاکید می ورزد، گفت: استانداردسازی سوخت در اولویت برنامه جامع کاهش آلودگی هوای شهرها است و بطور قطع در گذشته نیز بر آن پا فشاری کرده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از پارامترهای بسیار مهم در سوخت استاندارد میزان بنزن وآروماتیک ها است، اظهار داشت: میزان بنزن موجود در بنزین پتروشیمی بسیار بالاتر از حد استاندارد یورو ۴ بوده و همانگونکه در مستندات قبلی نیز اعلام شده در ریفرمیت پتروشیمی برزویه که از سال ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۲ توزیع گردیده میزان بنزین ۵/۱ - ۲ در صد و میزان آروماتیک ها ۶۰-۶۵ درصد بوده است.

سرپرست مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست افزود: میزان بنزن ریفرمیت پتروشیمی بندر امام ۱۰-۸ در صد و میزان آروماتیک ها ۶۲-۵۶ در صد بوده است در حالی که در مقایسه با استاندارد میزان بنزن یک در صد و آروماتیک ها ۳۵ درصد فاصله زیادی دارد.

وی تصریح کرد: با حذف بنزین پتروشیمی و توزیع سوخت با استاندارد یورو۴ نه تنها وضعیت کیفی هوا در شهر تهران نسبت به سال گذشته بهبود کیفی داشته بلکه میزان بنزن در نمونه های برداشت شده از سطح شهر تهران و حتی در نزدیکی جایگاههای توزیع سوخت به میزان چشمگیری کاهش یافته هست.

به گفته زندی، بنزین یک ماده به طور قطع سرطانزا بوده و چندین موسسه بین المللی از جمله سازمان بهداشت جهانی آن را به عنوان یک ماده سرطانزا ثبت کرده اند.

زندی با اشاره به اینکه سوخت تنها یکی از محورهای برنامه جامع کاهش آلودگی هوای شهر تهران و کلان شهرهای است، تاکید کرد: هیچگاه سازمان محیط زیست مدعی رفع آلودگی هوای شهرها نشده است بلکه تاکید بر بهبود نسبی کیفی هوا نموده که محقق گردیده است. چرا که رفع آلودگی هوا یک اقدام بین بخشی است و باید تمامی بخش های درگیر برای رفع آن تلاش کنند.

وی با بیان اینکه سازمان حفاظت محیط زیست بر استفاده از سوخت منطبق با استانداردهای مصوب کشور تاکید دارد و اگر قرار است سوخت وارداتی مورد استفاده قرار گیرد بایستی منطبق با استاندارد مصوب کشور باشد از انجا که نقش کیفی سوخت بر بهبود هوای شهرها قطعی است مخالفت خود را با هر گونه سوخت با کیفیت نامناسب اعلام میداریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز