خبرگزاری کار ایران

ابتکار:

ایجاد دانشگاه سبز از اهداف سازمان حفاظت محیط زیست است

asdasd
کد خبر : ۲۳۹۱۳۳

امروزه رویکرد ما در دولت گسترش پژوهش است، به طوری که اکنون در سازمان حفاظت محیط زیست شورای پژوهش دایر شده است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: ایجاد دانشگاه سبز از اهداف سازمان حفاظت محیط زیست است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، معصومه ابتکار در مراسم امضای تفاهم‌نامه میان سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت علوم گفت: موضوعات و چالش‌های محیط زیست با گذر زمان جنبه تخصصی‌تر و پیچیده‌تری به خود می‌گیرد، به طوری که برای حل برخی مسائل زیست محیطی هزاران گروه پژوهشی به فعالیت می‌پردازند.

وی ادامه داد: برای نمونه برای بررسی صحت این دو مساله که آیا کره زمین در حال گرم‌شدن است و اینکه آ‌یا عامل انسانی در این زمینه موثر است، حدود سه هزار نفر در جهان به مطالعه پرداخته‌اند تا به این نتیجه رسیده‌اند که طی صد سال آینده کره زمین ۸۵ درجه سلفیوس گرم شده و با احتمال صحت ۹۵ درصد عامل انسانی در آن موثر بوده است. بنابراین مسائل پیش آمده در این مورد مانند آن چه که گفته می‌شد، ادعای گرم شدن کره زمین مساله‌ای سیاسی است، حل شد.

معاون رئیس جمهور اظهار کرد: امروزه رویکرد ما در دولت گسترش پژوهش است، به طوری که اکنون در سازمان حفاظت محیط زیست شورای پژوهش دایر شده و استان‌ها این شورا را دارند تا با نگاهی کاربردی به مسائل زیست محیطی کشور، پاسخ علمی داده شود.

وی با اشاره به مسائل پیش‌آمده در مورد سد گتوند گفت: هر چند که مطالعاتی در مورد احداثاین سد انجام شده، اما اگر مشاوران آن از قوت علمی لازم برخوردار بودند، هرگز مشکلی در این زمینه ایجاد نمی‌شد.

ابتکار با تاکید بر اهمیت گسترش آموزش اظهار کرد: به غیر از رشته‌های مرتبط با محیط زیست رشته‌های دیگری مانند مهندسی عمران و انرژی نیز با محیط زیست بسیار مرتبط هستند، در حالی که در برخی از آنها هیچ ردپایی از محیط زیست در دروس‌شان پیدا نمی‌شود. بنابراین این تفاهم‌نامه در راستای افزایش این مسائل مطرح شده است.

وی ادامه داد: امروز در بسیاری رشته‌ها در دنیا مباحثمحیط زیست مطرح شده است برای نمونه فلسفه محیط زیست اکنون از رشته‌های قابل توجه شناخته می‌شود.

معاون رئیس جمهور گفت: همچنین آموزش عمومی نیز برای ما بسیار مهم است، بنابراین دانش‌آموزان و دانشجویان باید در این زمینه مهارت‌های لازم را پیدا کنند و به حقوق و مسئولیت های خود در برابر محیط زیست آگاه شوند.

ابتکار تصریح کرد: در سال‌های پیش انجمن‌های دانشجویی از مسائل زیست محیطی بسیار استقبال کردند؛ بنابراین ما پیشنهاد مدیریت زیست محیطی را در دانشگاه‌ها مطرح کردیم که متاسفانه در دوره قبل مورد توجه قرار نگرفت اما اکنون در راستای تحقق ماده ۱۹۰ برنامه پنجم توسعه که در ارتباط با مدیریت سبز است، قصد داریم که از طریق دانشگاه‌هایی که اعلام‌آمادگی کرده‌اند در زمینه دانشگاه سبز و مدیریت سبز فعالیت کنیم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست همچنین گفت: در این دولت پژوهشگاه محیط زیستی نیز تاسیس شده است.

در پایان این مراسم رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کارت همیار محیط زیست را به وزیر علوم اهدا کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز