خبرگزاری کار ایران

در واکنش به مرگ یک پلنگ در جاده پارک ملی گلستان؛

مسیر جاده پارک ملی گلستان باید هرچه سریعتر تغییر کند

asdasd
کد خبر : ۲۳۷۹۳۱

هرساله تعداد قابل توجهی از گونه‌های ارزشمند جانوری در این جاده تلف می‌شوند / با تغییر مسیر جاده دیگر شاهد مصیبت‌هایی همچون از بین رفتن گونه‌های جانوری در پارک ملی گلستان نخواهیم بود.

پس از آنکه شب گذشته؛ یک قلاده پلنگ ماده به دلیل تصادف با خودرو، در جاده‌ای که از میان پارک ملی گلستان می‌گذرد، تلف شد؛ مدیرکل دفتر زیستگاه‌ها و امور مناطق سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه هرساله تعداد قابل توجهی از گونه‌های ارزشمند جانوری در این جاده تلف می‌شوند، تاکید کرد: مسیر این جاده باید هرچه سریعتر تغییر پیدا کند.

فرهنگ قصریانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به اینکه تغییر مسیر عبور جاده آسیایی از میان پارک ملی گلستان چندین سال است که مقرر شده، گفت: اگر چنین اتفاقی رخ دهد؛ هم مشکل رفت و آمد روستاهای اطراف حل می‌شود و هم دیگر شاهد مصیبت‌هایی همچون از بین رفتن گونه‌های جانوری، سیل و انباشت پسماندهای مسافران در پارک ملی گلستان نخواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: تا زمانی که این تغییر مسیر صورت نگرفته است، این جنگل باید به موانع کاهش سرعت، دوربین ثبت سرعت و دیگر علائم راهنمایی و رانندگی مجهز شود تا میزان خسارات ناشی از تصادفات گونه‌های جانوری در آن به حداقل برسد.

مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست اظهار کرد: با وجود اینکه تاکنون بارها در این زمینه با وزارت راه و شهرسازی صحبت شده، اما تاکنون این وزارتخانه به بهانه‌هایی همچون نبود اعتبار از انجام این کار طفره رفته است.

وی با اشاره به اینکه پارک ملی گلستان از جمله بی‌نظیرترین و مهمترین مناطق خاورمیانه است، گفت: این منطقه هنوز دارای حیات‌وحش و گونه‌های گیاهی بسیار غنی و تنوع ژنتیکی بسیار است و این موضوع اهمیت بسیاری در محیط زیست کشور دارد؛ بنابراین مسیر عبور این جاده از میان پارک ملی گلستان باید حتما تغییر پیدا کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز