خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر ثبت آثار تاریخی سازمان میراثفرهنگی به ایلنا خبر داد:

ثبت میراثمعماری مدرن تهران در فهرست موقت یونسکو

asdasd
کد خبر : ۲۳۲۲۱۵

در این فرآیند قصد داریم؛ میراثمعماری مدرن تهران را که شامل برج آزادی، ‌ساختمان میراثفرهنگی، موزه هنرهای معاصر، تئا‌تر شهر، فرهنگسرا و کاخ نیاوران است را به این لیست اضافه کنیم.

مدیرکل دفتر ثبت آثار تاریخی سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از اقدام این سازمان برای ورود میراثمعماری مدرن تهران به فهرست موقت میراثفرهنگی ایران در یونسکو خبر داد.

فرهاد نظری در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه سازمان میراثفرهنگی در حال به روز کردن فهرست موقت میراثفرهنگی ایران در یونسکو است، گفت: در این فرآیند قصد داریم؛ میراثمعماری مدرن تهران را که شامل برج آزادی، ‌ساختمان میراثفرهنگی، موزه هنرهای معاصر، تئا‌تر شهر، فرهنگسرا و کاخ نیاوران است را نیز با عنوان یک پرونده از آثار زنجیره‌ای به این لیست اضافه کنیم.

وی با بیان اینکه آثار منتخب برای ثبت جهانی از میان آثار ثبت شده در لیست موقت انتخاب می‌شوند، ادامه داد: البته هنوز انتخاب نهایی این آثار انجام نشده و در حال طی کردن گام‌های ابتدایی برای پیشبرد این مساله هستیم.

مدیرکل دفتر ثبت آثار سازمان میراثفرهنگی در پاسخ به این سوال که با وجود ساخت و ساز‌هایی که در حریم برخی از این آثار مانند برج آزادی و تئا‌تر شهر شده، آیا امکان ثبت جهانی آنها وجود دارد یا خیر، گفت: این گونه مسائل کار را بسیار دشوار کرده است؛ امیدواریم که میراثفرهنگی استان با انجام مدیریتی صحیح از بروز مشکلات جدید جلوگیری کند، اما به هر حال باید منتظر باشیم تا کار‌شناسان یونسکو به تهران بیایند و از نزدیک این مسئله را بررسی کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز