خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره محیط زیست تهران در گفت‌وگو با ایلنا:

۱۰۰ شکایت از تغییر کاربری و آسیب‌زدن باغ‌ها به دست ما رسیده است

asdasd
کد خبر : ۲۳۲۱۲۶

اکوسیستم تهران ظرفیت بارگزاری جمعیت کنونی این شهر را ندارد، بنابراین باید در زمینه حفظ فضای سبز در تهران بکوشیم در حالی که جایگزینی باغات با مجتمع‌های مسکونی و قطع درختان مغایر این موضوع است.

رئیس اداره محیط زیست شهر تهران در مورد اقدامات این اداره برای جلوگیری از تخریب باغ هفت هزار متری نصیری گفت: اداره محیط زیست تهران این مسئله را در دستور کار خود قرار داده و آن را پیگیری خواهد کرد.

محمدحسین بازگیر در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا ضمن اعلام این خبر گفت: اکوسیستم تهران ظرفیت بارگزاری جمعیت کنونی این شهر را ندارد، بنابراین باید در زمینه حفظ فضای سبز در تهران بکوشیم در حالی که جایگزینی باغات با مجتمع‌های مسکونی و قطع درختان دقیقا مغایر این موضوع است.

وی با بیان اینکه کمیته‌ای در اداره محیط زیست تهران مسئول رسیدگی به تخلفات مربوط به تغییر کاربری فضاهای سبز و قطع درختان است، افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۰۰ شکایت در ارتباط با تغییر کاربری و آسیب‌زدن به باغ‌ها و فضای سبز و… از مردم و دستگاه‌های مختلف به دست ما رسیده که آن‌ها را از دستگاه‌های مختلف همچون قوه قضاییه، شهرداری، شورای حفظ بیت المال و… پیگیری کردیم و دربیشتر موارد نیز به نتیجه رسیده‌ایم.

رئیس اداره محیط زیست شهر تهران تصریح کرد: اما در برخی موارد نیز به دلیل مجوزهایی که از سوی کمیسیون ماده ۵ برای تغییر کاربری صادر می‌شود، حتی از طریق مراجع قضایی نیز نتوانسته‌ایم کاری از پیش ببریم.

بازگیر با بیان اینکه بزرگ‌ترین مانع برای جلوگیری از تخلفات زیست محیطی در باغات و فضای سبز تهران، بین بخشی بودن مدیریت باغ‌ها و فضای سبز است، گفت: علاوه بر این مساله هماهنگی بین بخشهای متولی نیز مناسب نیست.

رئیس اداره محیط زیست تهران تصریح کرد: سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تهران، شورای عالی معماری و شهرسازی و کمیسیون‌های تحت نظر آن مانند کمیسیون ماده ۵ از جمله بخش‌هایی هستند که بر وضعیت فضاهای سبز تهران موثر هستند، هرچند که سازمان پارک‌ها عملکرد خوبی در این زمینه داشته است اما گاهی مجوز‌هایی که برای تغییر کاربری و قطع درختان از سوی کمیسیون‌ها صادر می‌شود که متناسب با بهبود وضعیت زیست محیطی تهران نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز