خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با سخنگوی فراکسیون محیط زیست مطرح شد:

موش‌ها از عوامل انتقال بیماری‌ها در پایتخت

asdasd
کد خبر : ۲۱۳۰۷۵

به تازگی گزارشی به فراکسیون محیط زیست رسیده که آمار تکان دهنده‌ای از حضور موش‌ها و نقش آنها در انتقال بیماری‌ها در تهران ارائه می‌دهد.

سخنگوی فراکسیون محیط زیست مجلس از بررسی وضعیت نگهداری حیوانات وحشی در سیرک‌ها در این فراکسیون خبر داد.

«کمال الدین پیر موذن» در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در مورد حضور شهردار در فراکسیون محیط زیست مجلس گفت: قرار بود که هفته گذشته شهردار به فراکسیون بیاید و در مورد برخی مسائل زیست محیطی توضیحاتی را ارائه دهد که به دلیل عدم حضور برخی اعضای فراکسیون این جلسه برگزار نشد اما هفته آینده دوباره از شهردار تهران برای حضور در فراکسیون دعوت خواهیم کرد.

وی در ارتباط با موضوعات مورد بررسی در این جلسه افزود: بوستان مادر، مجوز احداثهتل در باغ پسیان که موجب قطع درختان آن منطقه می‌شود، آمار تکان دهنده وجود موش و حیوانات موذی در شهر و همچنین تغییر کاربری برخی اراضی و باغات اطراف شهر تهران از جمله موضوعاتی خواهد بود که با شهردار تهران در میان گذاشته و از او سوال خواهد شد.

سخنگوی فراکسیون محیط زیست مجلس ادامه داد: ‌مسئله مهم دیگری که فراکسیون محیط زیست آن را پیگیری خواهد کرد وضعیت نگهداری حیوانات وحشی در سیرک‌های قانونی و غیر قانونی است. قطعا مسئولیت این مسئله با سازمان حفاظت محیط زیست است و این سازمان باید بر این سیرک‌ها نظارت کافی داشته باشد.

پیرموذن در مورد وجود موش و حیوانات موذی در شهر تهران گفت: به تازگی گزارشی به فراکسیون محیط زیست رسیده که آمار تکان دهنده‌ای از حضور موش‌ها و نقش آنها در انتقال بیماری‌ها در تهران ارائه می‌دهد که البته این گزارش پیش از اعلام عمومی نیاز به بررسی بیشتری دارد.

وی در پاسخ به سوال که پیگیری‌های فراکسیون محیط زیست در ارتباط با مسئله پارازیت‌ها به چه مرحله‌ای رسیده؛ اظهار کرد: در آخرین مصوبه در مورد پارازیت‌ها گفته شده که از دستگاه‌های تولیدکننده پارازیت تنها اجازه دارند در مکانهای امنیتی با موجهای کوتاه و مدت زمان محدود استفاده شود.

پیرموذن گفت: اکنون شورای امنیت و دولت نیز پیگیر بحثپارازیت‌ها هستند در فراکسیون محیط زیست نیز آقای تابش، رئیس فراکسیون، مسئولیت بررسی این موضوع را از حدود سه ماه پیش برعهده گرفته اما هنوز گزارشی در این مورد به دیگر اعضا نداده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز